Bezoekje klasgenoten! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Bezoekje klasgenoten! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Bezoekje klasgenoten!

04 Februari 2013 | Spanje, Puerto Real

Woensdag 23 Januari,
Weer een lekkere werkdag gehad! Sabien heeft ons gebeld om te vertellen dat ze wou koken voor ons. Dat klonk natuurlijk goed in de oren bij ons! We zijn na het werk naar de sportschool gegaan en hebben haar meteen daarna bij het treinstation opgepikt. Ze had zelf voedsel meegenomen wat ze voor ons wou klaarmaken. Het was Pasta pesto geworden met spek en cherry tomaatjes. We wilden eigenlijk de avond vullen met een filmpje maar aangezien we die niet meer zo veel hadden. kwamen we met het briljante idee om maar weer eens te gaan bowlen want dat was al lang geleden…. Daarna Sabien weer thuis gebracht en allemaal naar bed gegaan omdat we de dag er na weer moesten werken.

Donderdag 24 Januari,
Na een normaal werkdagje weer Spaanse les gehad, we zijn weer opnieuw begonnen met het spel maar dan een moeilijkheidsgraadje hoger. We zijn vandaag erg moe geweest dus hebben wat op de bank gelegen, waterpijpje erbij gepakt, pilsje en toen het laat genoeg was maar gaan slapen.

Vrijdag 25 Januari,
Vandaag hard gewerkt aan een andere auto van Michelle, die te koop staat. De auto stond bij een boer in Chiclana en stond hier al ruim een half jaar. De auto was van binnen en buiten helemaal vies. We hebben met ons was team de auto helemaal gewassen, uitgezogen en de stoelen gecleaned met een goei spulleke. De auto was nog niet helemaal goed want waarschijnlijk zit de roetfilter ook helemaal dicht en geeft daardoor een storing aan. De man was gekomen voor de auto en was tevreden met het uiterlijk, maar toen hij in de auto ging zitten en de motor startte hield de pret al snel op. Flinke rook wolkel ontsnapte langs de gleuven van de motorkap. De koop ging dus niet meer door. Daarna zijn we door Michelle uitgenodigd om bij de Mac om een hapje te eten, Fa(s)t food wel te verstaan. Na het etentje zijn we nog even bij Michelle en Gerard thuis geweest om wat mini’s voor haar te bekijken en wat te drinken. We hebben gezellig wat gebuurt en zijn maar weer vlug gegaan omdat de ouders van Tim rond 18.00 zouden arriveren in Puerto Real. Thuis aangekomen kwamen ineens de Nederlanders waar wij met Nieuwjaar mee weg zijn geweest binnen gevallen. Ze hadden niks te doen toen ze uit de kroeg kwamen dus kwamen ze bij ons langs. Ze hebben ons uitgenodigd om mee te gaan naar Jerez de la Frontera aankomende Donderdag. Rond 18.30 zijn Tim zijn ouders gearriveerd. Tim had zijn koffer al klaar staan dus na een gezellig babbeltje met iedereen zijn ze weer door gereden naar Cadiz waar Tim dit weekend gaat verblijven.

Toen waren het ineens nog maar de drie musketiers. Die avond had Sabien ons, Michelle & Gerard en Alina & Robert uitgenodigd bij de wok in Chiclana om te vieren dat ze naar huis gaat aankomende dindsdag. Om stipt half 9 waren we aanwezig zoals afgesproken! Toen we 3 uur aan het genieten waren van het eten en afgerekend hadden kwamen we der achter dat hij al een half uurtje dicht was, zodoende gooide ze de rolluiken achter onze rug dicht toen we naar buiten liepen. Die avond is Sabien met ons mee naar huis gegaan en hebben we even getjild en ontspannen. Toen we der allemaal klaar voor waren zijn we richting Cadiz gegaan om aan ons stap avondje te beginnen.

Zaterdag 26 Januari,
Allen de wekker vroeg gezet om 3 klasgenoten van ons (Berry, John en Willem) op het vliegveld op te halen in Sevilla. Toen we op het punt waren om ons bed uit te rollen kregen we bericht dat ze vertraging hadden, uiteindelijk is deze vertraging uitgelopen tot drie uur. Zo lam als we waren hebben we van hun vertraging goed gebruik kunnen maken (lekker uitgeslapen dus!). Sabien deze keer op geheel eigen wijze met de trein naar huis gegaan en wij rond een uurtje of 2 richting het vliegveld gereden. We waren er zelfs iets te vroeg, wij nog even een bakkie gedaan en naar de arrival gate gelopen om de jongens op te pikken. Toen we in de auto zaten zijn we de eerste stop naar de mac gegaan want die hebben we in Nederland niet. De rest van die dag hebben we door Sevilla heen gestruind en langs de highlights gelopen. ’S avonds hebben we weer bij het American Hollywood restaurant wat gegeten. Daarna wat drank gekocht bij de supermarkt en een plaatsje gezocht om dit te nuttigen. We kwamen uit bij een brug waar we naar boven zijn geklommen en toen we er waren maar weer snel naar beneden zijn gegaan omdat we de rust van wat zwervers verstoorden die daar aan het tjille waren. We zijn 100 meter verderop gaan staan om te gaan drinken! Overigens top tempratuur die avond, de omgeving was verder ook prima! Een geschikt hoekje om te pissen hadden we ook snel gevonden. Om 11:00 uur ging de straat verlichting uit, volgens ons hadden de zwervers dat gedaan want die gingen slapen… :P Na een tijdje zagen we politie aan de andere kant van het water rondkijken opzoek naar tuig, die waren dus aan de verkeerde kant van de brug opzoek! Half uur later werden wijzelf ingesloten door 4 politie auto’s en 2 op de motor, we wisten te ontsnappen en zijn naar buddha gelopen. Buddha is DE CLUB van Sevilla waar we al 2x eerder zijn geweest en nog iedere keer toen we er waren was de kiet afgehuurd. Dat was deze keer niet het geval, dit keer hadden ze commentaar op de schoenen van twee van ons dus ALWEER een domper want ze mochten niet naar binnen!! We zijn toen met zen allen naar Bandalai gegaan en hebben ons daar heel de avond vermaakt tot een uur of 5….!

Zondag 27 Januari,
Lekker wakker geworden en goed uitgeslapen! Willem had de beentjes al genomen en was opzoek gegaan naar een supermarkt, na een half uur was hij terug gekomen en had hij niks gevonden, op de terugweg naar ons appartement na. John die werd wakker in het bed van Tim die naast het bed van Marc staat, toen John naast zijn bed stond en Marc zag dat hij zijn kleren nog aan had realiseerde Marc dat hij tegen John aan had staan pissen die nacht, zeer hygiënisch allemaal! Voor die middag hadden we op de planning staan om een kijkje te nemen in Cadiz met z’n allen en ook hier alle highlights te bekijken. Toen we hier mee klaar waren hebben we Tim opgepikt die op dat moment met zijn ouders ook in Cadiz was. Wij met 7 man in de auto gesprongen en richting Jerez gereden naar het altijd gezellige winkel centrum. We hebben hier voor een goeie gebunkerd en als afsluiter weer een potje gebowld. Het gooien viel bij de pro’s niet zo mee, na veel avondjes bowlen in Spanje en hoge scores behalen zat het deze keer niet mee. Gelukkig heeft Jordi onze eer hoog kunnen houden door te winnen van Willem en John. Kunnen natuurlijk niet verliezen op onze thuisbaan. Daarna zijn we weer vertrokken en wilden we een casino zoeken. Dat valt hier ook wel heel erg tegen! We hebben Michelle gebeld om te vragen of die iets wist waar we heen konden gaan en zo zijn we in Puerto de Santa Maria uitgekomen. Toen TomTom de weg gevonden had stond de finishvlag midden op de snelweg. Toen we allemaal een blik naar rechts wierpen, zagen we een groot donker gebouw met weinig licht aan en een grote lege parkeerplaats. Dat was dus waarschijnlijk het casino… Dus zijn we maar direct door gereden naar onze thuisbasis; Puerto Real. We zijn op zoek gegaan naar een barretje hier in het dorp. Toen alles dicht was aan de boulevard zijn we maar naar het cafe gelopen waar de 2 Nederlandse jongens normaal gesproken altijd heen gaan maar die er nu niet waren, de 1 euro kroeg. We zijn in aanspraak gekomen met het volk dat binnen zat inclusief barman. We werden warm onthaald en kregen al gauw allemaal wat drinken in de hand geschoven. Erg gezellige bar met leuke mensen. Het Wilhelmus werd op de televisie aangezet en iedereen zat luidruchtig mee te lallen. De kroeg zou eigenlijk om 12 uur sluiten omdat het een normale doordeweekse dag is. Om half 1 werden de deuren en gordijnen gesloten en de verlichting gedimd. Ze vertelde dat iedereen stil moest zijn en dat we dan nog gewoon even door konden gaan tot dat de dorst over was. Daarna kregen we ook nog een zelfgebakken brood van de baas van de kroeg in onze handen. Na 2 uur zijn hebben we de kroeg verlaten via de achteruitgang. De barman en een andere man die in de kroeg zaten hebben we uitgenodigd in ons huisje om nog wat te drinken. Blijkbaar was de man die mee ging een politie agent en moest om 6 uur alweer op staan om in Algeciras te werken, zo’n 100 kilometer hier vandaan. In ons huisje hadden we nog het één en ander aan sterke drank staan en wat stroopwafels waar de Spanjaarden helemaal geil van werden. Daarna kwam Frank (de barman) met het idee om naar een nachtclub te gaan. Aangezien dat wij nog helemaal niet moe waren zijn we allemaal mee gegaan op de politie agent na, die vond het toch net iets te laat worden. Met de auto volgeladen kwamen we in een club terecht waar allemaal lelijke kansloze vrouwen van de liefde rond liepen. Na een paar stappen in de club gezet te hebben stonden ze al meteen aan onze zakken te graaien en verlangden naar een drankje die we voor hun moesten betalen (1 drankje kost rond de €20). De meeste hadden het zo gezien, maar Jordi niet. Die vond het allemaal wel leuk want die had de mooiste van het stel. Die kreeg nog maar net een 6 van ons. 1 uur later, €60 lichter nog geen steek verder gekomen. Alleen maar dansen en daar hield het op. Jordi mocht niet mee naar boven maar had een gezellige avond gehad. Daarna was het ongeveer 6 uur ’s ochtends en zijn we weer terug gereden naar de kroeg waar we Frank de barman wilden afgooien. Maar hij nodigde ons uit om nog een drankje te doen met een bocadillo (broodje) in de kroeg die alweer open ging toen wij daar aankwamen. Voor de vroege vogels dus! Na een half uur kwamen de 2 nederlandse jongens ook al binnen lopen die klaar waren om te gaan werken. We hebben nog even wat gebuurt, wij zijn gaan slapen en de 2 jongens werken. Verschil moet er zijn hé!!

Maandag 28 Januari,
Allemaal lekker uitgeslapen en daarna richting San Fernando gereden om een lekkere duik te gaan maken in het koude zeewater. Met 25 graden op je bol was het goed te doen! Allemaal lekker even in de zon gelegen en ontspannen. Daarna zijn we een paar honderd meter verderop naar onze bottle destroy area gegaan. We hadden onze flessen verzameling meegenomen en hebben Willem, Berry en John even laten zien waar wij ons zo nu en dan mee bezig houden. 2 minuten later 40 flessen minder was de pret voorbij en zijn we rechts omkeer gegaan naar ons appartement om het zout van ons af te spoelen en ons klaar te maken voor de wok in Chiclana. We hebben ons daar tot de nek toe gevuld met al het lekkers wat de wok ons te bieden had!

Dinsdag 29 Januari,
Allemaal vroeg opgestaan om te gaan barbecueën. Om 11:00 uur hadden we de barbecue, het vlees en de plasticbordjes + bestek op het dak getakeld. Half uur later waren de kolen goed heet en kon het vlees gebraden worden! Om 2 uur was het vlees zo goed als op en zijn we alles gaan cleanen zowel op het dak als bij ons binnen, ja dit was nodig! We zijn toen dat klusje geklaard was met zen alle naar het vliegveld gegaan in Sevilla om John, Berry en Willem daar weer te droppen voor hun terug reis! Wij hebben in Sevilla nog een terrasje gepakt en zijn toen ook richting huis gereden. Die dag niks meer gedaan, alleen maar uitgerust van het weekend!

Helaas lopen we bijna een week achter met ons blog, dit komt door de vele drukke dagen die we hier hebben de afgelopen periode!

Groetjes Tim en Cas!

• 04 Februari 2013 - 18:53

Ria:

Het is inderdaad wel even opletten dat wat je schrijft alweer een week geleden is gebeurd!
    Wel leuk dat je wat plaatselijk volk leert kennen! Jullie zullen Sabien wel missen, haar kookkunst bedoel ik! Leuke en spannende dingen weer meegemaakt deze week, jullie krijgen het ook iedere keer voor elkaar om iets anders mee te maken als de gemiddelde toerist, ik bedoel natuurlijk stagiaire!!
    Veel plezier en geniet van het mooie weer enne niet ziek worden!!

• 04 Februari 2013 - 20:11

Miek:

Jullie klasgenoten zijn zeker wel jaloers op jullie stage? En Leuk dat jullie ook eens meemaken wat er na sluitingstijd in een kroeg gebeurt. Hier wordt het weer weer wat minder. Dan zitten jullie daar beter!

• 04 Februari 2013 - 22:33

Tante Let:

Hallo Casen de rest.
    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt. Volgens mij heb je de afgelopen 3 maanden dingen beleefd en gedaan waar een ander wel 5 jaar over doet. Cas als je weer naar huis gaat/komt is het afkicken geblazen, maar wat je nu beleefd hebt nemen ze nooit meer van je af. Maar waar blijven je spaanse woorden die je geleerd hebt ? Groetjes Tante Let.

• 07 Februari 2013 - 10:05

Sabien:

tot in de detail geschreven alleen mis ik 'sabien had heerlijk gekookt', en ja jullie zullen mij inderdaad wel missen!!
    maar ik jullie ook wel hoor!