Auto checken! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Auto checken! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Auto checken!

25 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Zaterdag 19, Januari,
Vandaag om 14.00 met Michelle afgesproken om te gaan kijken naar de andere MG die zij hebben. Dat was al vroeg genoeg voor ons want we hadden weer een gezellige stapavond in Cadiz achter de rug. 14.00 uur werden we wakker met de gedachten SHIT/KAK verslapen!!!! allemaal ons bed uitgevlogen om nog snel wat te eten en naar Michelle en Gerard te vertrekken. Michelle stond al klaar dus we konden meteen weer verder rijden. De MG staat in een klein plaatsje hier z’n 100 kilometer vandaan (plaatsje heet Prado del Rey). Na anderhalf uur rijden kwamen we in een plaatsje terecht waar ze nog nooit toeristen gezien hadden. Laat staan een auto met Nederlands kenteken. Het was een mooi dorpje gelegen op een berg. We zijn blij dat we zijn aangekomen want het was die dag noodweer!! De palmbomen en containers waren van gekheid horizontaal op de weg gaan liggen. We moesten op het industrieterrein zijn, dus we hebben daar even gewacht en contact op genomen met de eigenaar van de loods zodat hij met de sleutel onze kant in kwam. 10 minuten later stonden we in de loods, we keken onze ogen uit want het stond er vol met coches (auto’s dus). Het waren veelal oldtimers die opgeknapt moesten worden, oldtimers die al opgeknapt waren, een autotron auto, een Chevrolet impala die helemaal opgeknapt werd inclusief een motor revisie, een Amerikaanse ford bus en een lochte crossjeep. Verder stond er nog een spuitcabine in en al het benodigde gereedschap om een auto van top tot teen op te knappen. De MG van Michelle was op het eerste opzicht zwaar afgetakeld, roest aan de dorpels en de bekleding zag er vertieft uit. Nadat we even onder de auto keken zagen we wel dat de roest echt alleen op de dorpels zat en ook wat op de deuren dus het valt op zich wel mee maar dit kunnen wij hier niet maken. Ook hing bij deze de kabelboom onder de auto los. Nadat we het allemaal een beetje gezien hadden had de eigenaar nog een poort waar nog een hele ruimte achter verstopt zat. Hier stond een auto van het jaar 1918! Deze werd hier ook helemaal opgeknapt. Het zag er allemaal netjes uit!! Daarna zijn we maar gegaan richting het centrum van Prado del Rey, we gingen dood van de honger omdat we alleen nog maar cornflakes op hadden. De eigenaar was met ons meegegaan omdat hij eigenlijk nog een auto wou laten zien aan ons die hij bij hem thuis had staan. Maar de honger sloeg zo toe bij ons dat we eerst wouden eten. Daardoor bleef er te weinig tijd over om naar die auto te kijken. We hebben lekker gegeten bij een soort van bar. Het zat vol met Spanjaarden die aandachtig naar een potje voetbal aan het kijken waren van FC Barcelona tegen huppelepup. Toen we op het punt van gaan stonden begon er nog een Spanjaard tegen ons aan te lullen die het helemaal geweldig vond dat we in die bar aan het eten waren omdat we uit Nederland kwamen. Na het eten zijn we gehaast aangereden richting El Puerto de Santa Maria om de sleutel van het appartement voor de ouders van Cas op te halen. Dit was tijd gebonden dus we moesten wel een beetje doorrijden. We hebben daarna Cas thuis afgegooid en zijn richting Chiclana de la Frontera gegaan om Michelle thuis te droppen en even te kijken naar de mini die ze had gezien. Ze was heel de dag al enthousiast aan het vertellen dat ze een mini heeft gezien op marktplaats waar ze in Nederland mee wil gaan rijden. Aangezien het natuurlijk hele leuke auto’s zijn en er een heleboel belasting vrij zijn is dit ideaal voor haar. Tim moest dus even checken of het iets was voor haar. De mini zag er leuk uit maar had nog wel het 1 en ander aan werk nodig dus we hebben haar nog even verder laten zoeken. Daarna zijn we meteen doorgereden naar Sabien, we hadden afgesproken dat zij zou rijden vanavond. En dat heeft ze dus ook gedaan. We hebben thuis nog wat drankjes genuttigd en karaoke gedaan. Rond 1.30 zijn we vertrokken richting Cadiz. Het was wederom een lange nacht geworden.

Zondag 20, Januari,
Vandaag allemaal brak wakker geworden. Eerst een tijd op de bank gelegen, filmpje aan gehad. Sabien en Marc zijn met zijn 2en 4 uur lang chocomel wezen drinken in chiclana. Daarna zijn ze terug gekomen om Jordi op te pikken en bij de wok in chiclana te gaan eten. Tim is brak thuis gebleven en heeft zijn eigen voedsel opgewarmd. Cas is vandaag nog met zijn ouders, Zus en haar vriend naar Michelle geweest, bij het strand in Chiclana en daarna in Cadiz nog wat rond gekeken en gegeten. Dit was zo ongeveer onze hele zondag.

Maandag 21, Januari,
Vandaag hebben we bezoek gehad op het werk; Cas en de familie zijn langsgekomen om wat rond te neuzen op onze bedrijven. Het zag er natuurlijk wel allemaal heel interessant uit, al die machines en een paar jongens die achter de laptop zitten. Na het werk hadden we zin om te gaan sporten, maar eigenlijk ook weer niet want de bank overwon dit gevoel. Dus na een paar uur uitrusten hebben we besloten om te gaan bowlen in Jerez de la Frontera. Blijkbaar zijn we hier Cas en zijn familie net misgelopen! Want toen wij binnen kwamen zijn we direct even door de winkels gaan lopen die nog een kwartiertje open waren. En waren hun nog aan het bowlen. Na dat kwartiertje winkelen bleken hun net weg te zijn…..

Dinsdag 22, Januari,
Vandaag is een vrij rustig dagje geweest, zoals gewoonlijk gewerkt en daarna zijn we even naar het winkelcentrum in San Fernando geweest, op Cas na die was nog met zijn ouders in Sevilla. Na het pakken van een terrasje waren we plotseling zo lui dat we geen zin meer hadden om te shoppen en zijn we al gauw weer richting huis gegaan. Cas die al 2 uur thuis zat en met de trein al huiswaarts was gekomen vanuit Sevilla belde ons al op om te vragen waar we waren en wat we met eten wilden gaan doen. Wij waren 20 minuutjes van huis verwijderd dus waren zo thuis. Cas heeft de spinazie a la crema en de vleeslapjes klaargemaakt, Tim de aardappelen. We hebben die avond weer met zijn alle gechilled met natuurlijk Tim zijn waterpijp er bij als klapper op de vuurpijl.

Groeten Tim en Cas

• 26 Januari 2013 - 09:37

Miek:

Ik zie wel dat jullie je rustig kunnen verhuren als adviseurs op autogebied.
    Hans heeft vast genoten van alle machines op jullie werk.
    En is het weer nu omgeslagen bij jullie, of heeft het zich weer hersteld ondertussen? Het zou jammer zijn, als jullie niet meer kunnen chillen op jullie dak:) Groetjes Miek

• 27 Januari 2013 - 09:18

Ria:

Het was ontzettend leuk om met eigen ogen te zien hoe jullie het daar voor elkaar hebben. Een hele onderneming om zo alles uit te zoeken, waar zijn de leukste eettentjes, waar zijn de gezelligste clubs en natuurlijk waar zijn de mooiste meiden. Jullie weten al aardig de weg overal. Het was ook zeer interessant om jullie stageplekken te bezoeken. Zo zie je maar weer in Nederland gaat het er nog niet zo slecht aan toe. Met Michelle hebben jullie een leuke band opgebouwd. Alleen hoop ik Cas dat je straks niet ook een hond wil, het zijn wel heel gezellige beestjes! Geniet van het mooie weer daar en veel plezier in Sevilla!
    Gr Ria

• 29 Januari 2013 - 21:22

Ine:

Ook ik vond het leuk een kijkje in jullie omgeving te nemen. fijn om te zien dat het echt goed gaat met jullie. Jammer dat het weekend zo kort was zodat we niet in jullie bedrijven binnen hebben kunnen kijken omdat het weekend was. Omdat we Cadiz wilden zien zijn we niet mee naar Michelle geweest wat ik eigelijk ook had willen doen. Ik vind het fijn om te horen dat dat contact zo goed is en dat jullie veel voor elkaar kunt betekenen daar! Ook leuk dat we een avond samen met Sabien mee door gebracht hebben, we hadden een leuke avond gehad! Ook haar zullen jullie nog gaan missen want zij is ondertussen ook naar huis. De laatste weken zullen ook snel gaan, een hele week carnaval in het vooruitzicht en nog enkele bezoekers! Veel pezier nog en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal!

• 01 Februari 2013 - 18:07

Ria:

Wanneer komt jullie volgende verslag?

• 01 Februari 2013 - 23:36

Monique:

Beetje late reactie van mijn kant, maar toch. Leuk dat jullie bezoek hebben gehad en hen hebben kunnen laten zien wat jullie daar zoal uitvoeren. Ik hoop dat het allemaal gezellig is geweest voor jullie. Ik heb begrepen dat de familie genoten heeft van dit korte tripje. het zijn voor jullie al weer de laatste loodjes, geniet er nog van en ik ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.