Chillex weekje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Chillex weekje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Chillex weekje!

19 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Dinsdag 15, Januari,
Vandaag zijn we nog steeds allemaal opgesplitst. Jordi is met zijn ouders een dagje naar Vejer de la Frontera geweest, Tim is nog met zijn vrienden in Sevilla en Cas en Marc zijn gaan werken. Ze zijn op het werk verder gegaan met het programma om een besturing te maken. Na het werk zijn ze naar Gerard en Michelle gegaan om een beetje te hobbiën aan de MG. Ze zijn bezig geweest met de brandstofpomp om te kijken of er nog leven in zat, helaas weinig dus moeten er nieuwe onderdelen komen. Tim en zijn vrienden hebben tot half 3 de laatste plekjes van Sevilla nog bezichtigd. Die zouden rond kwart voor 5 vliegen dus op tijd bij de bus om naar het vliegveld te haasten samen met Nick en Sabien, Nick vloog samen met Dennis en Eelco mee terug naar Weeze airport. Achteraf kregen we te horen dat het vliegtuig is geland in Keulen vanwege het heftige rotweer dat ze hier niet kennen. Jordi Is ’s morgens eerst nog naar een Bodega geweest, dat is een sherry proeverij waar je uitleg krijgt over hoe dat de sherry wordt gemaakt en de mogelijkheid om te proeven. Tim is samen met Sabien terug gereisd richting Puerto Real, we hadden afgesproken om hem daar bij het treinstation op te pikken. Nadat de onduidelijke trein die geen omroep systeem en geen beeldschermen had over de bestemmingen arriveerde bij Puerto Real (dit wist Sabien te vertellen), heeft Tim een poging tot uitstappen gedaan. Hij drukte tevergeefs een aantal keer op het knopje om de deuren te openen, dit herhaalde hij ook aan de andere kant van de trein maar niks hielp er! De trein vertrok en Tim zat er nog in, hij belde snel naar Cas om het probleempje door te geven. De volgende halte zou in San Fernando zijn dus Cas en Marc zijn daar snel heen gereden om Tim op te pikken. Wij zijn met zijn drieën die avond nog opzoek gegaan naar een gezellig tentje om iets te eten en wat gezelligheid op te zoeken. Na 9 kilometer gelopen te hebben (Runkeeper gebruikt anders kregen we onze auto niet meer terug gevonden in de doolhof), hadden we eindelijk iets gevonden. Het was dan wel niet precies wat we zochten, er brandde veel TL-licht en er was niks te doen! Maar goedkoop was het wel! Op de kaart stonden veel hapjes, de duurste prijs was €2,5. Eigenlijk was dit allemaal maar fake, heel vreemd want toen de ober onze bestelling op kwam nemen bleken sommige hapjes duurder te zijn dan op de kaart stond. Aangezien de honger hebben we toch maar in gestemd met de naaierij van de ober. daarna zijn we richting de auto gegaan, ondanks dat we runkeeper aan hadden staan viel het nog tegen om hem terug te vinden. We wisten waar we hem ongeveer hadden staan maar dat was niet genoeg. Nadat we Cas even alleen hadden gelaten hoorden we plots een bruut getoeter, blij dat ie was!! Cas had de auto gevonden en kwam al gauw de hoek om rijden. Thuis aangekomen was Jordi ook weer in ons appartement samen met zijn ouders. We hebben nog even gebuurt met zijn allen en daarna ook weer meteen afscheid moeten nemen van hen want die zouden de volgende dag naar Sevilla vertrekken.

Woensdag 16, Januari,
Tim, Marc en Jordi hebben nog een dagje vrij gehad, Cas is lekker gaan werken om de positieve moed er in te houden. 10 uur was hij alweer terug om wat mik te halen want alles was alweer op, verrekte verkens hier!! Daarna was ie weer gone om zijn werkdag af te maken. Tim en Marc hebben ondertussen de uber grote afwas geklaard en Jordi alvast begonnen met opruimen van het appartementje. Verder die dag zijn we nog gruwelijk lam geweest dus toch maar een keer naar buiten gegaan om een frisse neus te halen en te gaan fitnessen om weer wat actiever te worden.

Donderdag 17, Januari,
Jordi had het op het werk voor elkaar gekregen om de waterjetmachine naar de hemel te helpen. Hij heeft daarna zijn best gedaan om hem te reanimeren, en met succes!!! Alles uit elkaar gehaald en in elkaar and it’s back a life. Voor ons was het weer een gewone werkdag zoals het de laatste 3 weken al gaat: druk druk druk. Na het werk was Michelle weer gekomen voor de Spaanse les. We hebben vandaag een songtekst vertaald van Nelly Furtado en Juanes, het liedje heet Fotografia. We zijn op het moment bezig met de werkwoorden te leren vervoegen, de persoonsvormen zijn in Spanje vervoegd in de werkwoorden. Lekker onhandig dus! Rest van de avond hebben we weer lekker gechilled met een filmpje (Deathrace 3)

Vrijdag 18, Januari,
Bijna weekend!!! Na een gewone werkdag zijn we direct door gereden naar de Mercadona waar we weer onze wekelijkse boodschapjes hebben moeten doen. Alweer een flinke winkelwagen vol. En het lijstje NOG langer als de vorige keer. Daarna even paar uurtjes thuis gezeten en allemaal ons eigen ding gedaan op onze laptops, muziek uitwisselen en onze sociale contacten bij gehouden. Rond 6 uur vonden we het tijd om onze spiertjes weer eens wat op te gaan pompen dus zijn we richting Miguel Angelo gegaan, onze gym voor het fitness. Na een goede 2 uur hard zwoegen en zweten vonden we het weer welletjes en zijn we ons thuis gaan klaar maken voor de avond die nu komen gaat.

Afgelopen dinsdag is het programma (Altijd wat NCRV) uitgezonden waarin Michelle les geeft aan de Nederlanders waar wij in het begin van onze stage Nederlandse gesprekken mee hebben gevoerd. Hieronder hebben we een link naar de gemiste uitzending.

15e t/m 20e minuut.

Los bolas Tim y Cas

• 19 Januari 2013 - 10:22

Miek:

Bedankt voor het leuke verslag. Nu weet ik weer wat Runkeeper is en dat Cas eigenlijk beter is.
    Dat Jordi supertechnisch is, als hij zo,n ding weer heel krijgt.
    Ik verwacht binnenkort een filmpje waarin jullie het liedje van Nelly Furtado en Juanes zingen! Groetjes vanuit het koude Holland.

• 19 Januari 2013 - 10:47

Ria:

Dan wordt er toch nog gewerkt daar in Spanje! Ik bedoel gepoetst!
    Tot vanavond jongens! Begin maar vast met opruimen.
    Gr Ria en lieke

• 20 Januari 2013 - 16:14

Ine:

Het blijft leuk jullie hier te volgen, hier in huis wordt het steeds stiller, Peter ook vetrokken naar Spanje. Volgende week kom ik het bij jullie ook jullie real live daar bekijken!! Ik wil ook wel ff wat opwarmen daar want hier is het erg koud! Fijne tijd nog en tot volgende week ! groetjes

• 23 Januari 2013 - 13:21

Egie:

Jongens het was geweldig om even bij jullie te zijn.
    Was het nodig om op te ruimen:). Blijf vooral samen genieten, en niet teveel van die Sevilla-avonden. Gr.

• 23 Januari 2013 - 23:46

Hans Dernison:

Met eigen ogen heb ik afgelopen weekeinde kunnen zien hoe het er aan toegaat in Spanje. We zijn fantasties rondgeleid door Cas, hij wist overal goed de weg. Op een aantal plaatsen zijn we geweest die ik herkende van de foto's in de reisverslagen. We zijn zelfs bij het bedrijf wezen kijken waar Marc, Tim en Cas werken en natuurlijk ook bij het bedrijf waar Jordi werkt.
    Het aanpassingsvermogen van de vier musketiers is enorm, dat moet ook wel, anders houdt je het in een land waar alles anders is dan in Nederland niet uit. Als jullie deze stage tot een goed einde kunnen brengen, ligt de hele wereld straks voor jullie open. Blijf goed samenwerken met z'n vieren.