Heen reis en eerste dagen! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Heen reis en eerste dagen! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Heen reis en eerste dagen!

27 November 2012 | Spanje, Puerto Real

Donderdag 22 november,
S’morgens met goede zin op gestaan, omdat we eindelijk aan gingen rijden. Alles mooi op tijd, zoals we dat hadden afgesproken. 10 uur vanaf Jordi aangereden richting Spanje. We hadden geen hotels geboekt, zodat we zover konden rijden als we wouden en zelf een hotel konden zoeken. Dit is allemaal goed gegaan. We hadden na zn 1100 kilometer een hotel gevonden in Bordeaux , een goedkoop F1 hotel waar we voor €33 per 2 persoonskamer konden verblijven. Gelukkig verwachtten we er door de prijs niet veel van want we sliepen op bedden die zo hard waren als beton.

Vrijdag 23 November,
Vroeg uit bed gegaan om zo snel mogelijk te vertrekken, ontbeten in de auto en om kwart over 9 onze weg weer vervolgt. We hadden gepland om tot Sevilla te rijden, dit is zo’n 200 kilometer van onze eindbestemming. We zijn expres niet door gereden tot eindbestemming, aangezien we op een schappelijke tijd aan moesten komen. Na weer een lange dag rijden zijn we in Cordoba aan gekomen, even de nek gevuld bij de Mac Donalds en snel op zoek gegaan naar een hotel. Dit viel zwaar tegen omdat op de bestemming die TomTom gaf geen hotel stond. We hebben een klein stukje over een industrieterrein gereden om te kijken of daar toevallig nog iets zat maar dat was meer een ghetto. Dus maar besloten om verder te rijden richting onze eindbestemming. Weinig vertrouwen meer in TomTom dus gezocht naar een bed afbeelding langs de snelweg voor een hotel. Na een kwartier rijden wat gevonden. Een ***hotel aan een doorgaande weg tussen Cordoba en Sevilla in. We konden hier voor €100 met z’n alle slapen. Dus meteen akkoord gegaan en wat spullen naar binnen gesjouwd. Even lekker met zn alle drankje aan de bar gedaan die helaas om 23.00 al dicht ging, en toen de Xbox aangesloten, even gegamed en goed gebruik gemaakt van de wifi om onze sociale contacten bij te houden. Doordat we niet zo lang meer hoefden te rijden, hebben we die avond best laat gemaakt en zijn we uiteindelijk maar gaan slapen.

Zaterdag 24 November,
Vandaag de dag dat we aan gaan komen in ons ‘’eigen’’ appartementje waar wij 4 maanden gaan verblijven. Eerst even lekker uitgeslapen tot een uur of 10, gedoucht en alles lekker rustig aan gedaan. Rond 12 uur aangereden naar Puerto Real, waar ons appartement is gevestigd. We hadden om 14.30/15.00 afgesproken met Michelle (onze stage bemiddelaar) bij het appartement. Aangezien we om 14.00 al waren aangekomen hebben we de auto geparkeerd en zijn we gaan lopen. We hadden thuis via Google maps al bekeken waar onze bedrijven gevestigd waren, dus zijn we daar even wezen kijken. Daarna maar weer terug gelopen naar de auto en even op Michelle gewacht. Die arriveerde al snel dus konden we het appartement in. Dachten we, ze bleek de verkeerde sleutels bij te hebben, maar dat zal wel de spaanse mentaliteit zijn. Na wat woorden gewisseld te hebben, bleek onze auto al 2 uur op een plaats te staan waar het verboden is om te parkeren. Onze eerste reactie was: WOOOOOOOW veel groter als we dachten!! We waren er allemaal positief en enthousiast over. We hebben alles een plek gegeven en zijn daarna naar de supermarkt gegaan om wat avond eten te scoren. Die avond lekker wat macaroni a la Jordi gegeten, even de straat op gegaan om wat kroegjes te bezichtigen en toen maar een keer naar bed gegaan.

Maandag 26 November,
Vandaag zou onze eerste stage dag in Spanje beginnen. Aangezien het bedrijf liever had dat we vandaag eerst kennis kwamen maken konden we nog wat langer blijven liggen, en werden we om kwart voor 10 opgehaald door Michelle (onze stage bemiddelaar). We zijn met z’n alle langs ons bedrijf gereden. Het bedrijf heeft de naam Proelsur, wat staat voor Pro Electronica sur. Michelle heeft ons voorgesteld aan Pedro, dat is onze onder directeur. We hebben allemaal even de hand geschud en een kort praatje gemaakt in het engels. Het bedrijf zag er netjes uit, in de werkplaats werkte maar 2 mensen, dit kwam door de crisis. Er stonden verschillende electro kasten waar nog inhoud in gebouwd moet worden, het is de bedoeling dat wij morgen met z’n 3en hier aan beginnen. Na het bezoek aan het bedrijf zijn we nog even met Michelle bij de Universiteit van Puerto Real geweest om te vragen of het mogelijk was dat wij daar kunnen sporten. Daarna nog even het dorp in geweest om simkaarten voor onze spaanse mobieltjes te kopen, wat boodschappen gedaan, tosti’s gemaakt en paar uurtjes gechillt. ’S Avonds werden we door Michelle uitgenodigd om een kijkje te nemen op de school waar zij nederlandse les geeft aan 10 spanjaarden met een leeftijd van 25-50 jaar. Deze mensen willen een baan krijgen in Nederland als metaal bewerkers in Rotterdam. We zijn in groepjes verdeeld om simpele gesprekjes te voeren met hen. Dit vonden we allemaal zeer grappig om die spanjaarden te horen ploeteren en zien zweten. Volgende week komt de NCRV opnames van deze spanjaarden maken voor een programma wat gaat over werkeloosheid.

Groet Tim, Marc, Jordi en Cas

• 27 November 2012 - 15:04

Hans Dernison:

Cas en de rest,

Ziet er leuk uit. Ik ga elke dag even kijken. Miek zit nu naast mij en heeft het ook al gezien.
    Kunnen jullie ook foto's op deze website plaatsen?

• 27 November 2012 - 16:15

Ria Dernison:

Leuk idee om dit zo te doen. Blijven we een beetje op de hoogte wat jullie daar doen.

• 27 November 2012 - 21:10

Egie Verhoeven:

Dit is echt heel erg leuk. Kunnen we jullie van hieruit goed volgen. Probeer dit regelmatig bij te houden. Veel plezier en geniet. Gr.

• 27 November 2012 - 22:04

Hans Van Thiel:

ha mannen mooi verslag , maar ken alleen marc maar... lijkt me zeer gezellig! veel plezier en goed wa servessa!! grts hans

• 27 November 2012 - 22:42

Peter En Ine:

Heel mooi dat reisverslag, kunnen we jullie een beetje volgen! leuk om te lezen dat het jullie goed gaat. En zoals te verwachten in Spanje gaat het niet allemaal volgens afspraak! Hoop dat jullie morgen echt aan de slag kunnen, saludos, buenas noches

• 28 November 2012 - 07:52

Hans Vd Mortel:

Succes mannen mooie avonturen !

• 28 November 2012 - 08:04

Tiny En Diny:

Wat leuk zeg !!! om jullie zo te kunnen volgen en te zien hoe het gaat met jullie daar in Spanje.
    Heel veel succes en plezier de komende tijd.
    groetjes tiny en diny

• 28 November 2012 - 09:58

Geert En Anita Van Boxtel:

Leuk om te lezen! Ook fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. We gaan jullie volgen!
    Wij wensen jullie heel veel plezier, maar natuurlijk (het belangrijkste ;-)) een heel leerzame tijd.

• 28 November 2012 - 12:50

Lisa Van Boxtel:

Dag mannen,

Ik moet toegeven dat jullie een leuke manier hebben gevonden om jullie zoveel mogelijk met z'n 4en op de foto te zetten haha. Ziet er goed uit daar waar jullie verblijven!:) Veel plezier!

Liefs Lisa

• 28 November 2012 - 13:00

Monique:

Hoi Cas en maten,
    Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin daar. Het apartement ziet er inderdaad groot uit. Fijn dat de reis zo goed is gegaan. Ik hoop dat de stage jullie ook goed bevalt. Ik zal het blijven volgen.
    Veel plezier in Spanje, Groetjes Monique.

• 28 November 2012 - 13:00

Monique:

Hoi Cas en maten,
    Veel plezier in Spanje, Groetjes Monique.

• 28 November 2012 - 13:29

Trix Soesbergen:

Gaaf om te zien hoe het je vergaat, Cas! Wat een appartement! Wel echte Spaanse kleuren maar straks willen jullie niet meer anders. Vandaag al aan het werk geweest?

• 28 November 2012 - 15:57

Desirée En Ignace:

Ha Cas en vrienden,
    Ziet er goed uit daar ! Nu nog werken,maar dat komt nog wel. Veel plezier en we volgen jullie.

• 28 November 2012 - 18:15

Wim Hes:

Hoi heren,

Ik lees het in het weekend op mijn gemak. Veel plezier en succes daar.

Groet Wim Hes

• 28 November 2012 - 20:26

Corrie De Rouw:

Goed naar jullie zin zo te lezen, en de auto heeft zich dus goed gehouden...
    Is het ook nog lekker weer ? dan zijn wij natuurlijk weer hartstikke jaloers.

geniet ervan, groetjes Corrie de Rou

• 29 November 2012 - 14:43

Maria Van De Donk:

Jullie hebben het goed voor elkaar! Mooi appartement, werk, vrijheid (want geen ouders in de buurt). Nu nog ff regelen dat jullie volgende week ook in dat tv-programma verschijnen dan zou dat helemaal gaaf zijn!
    Veel plezier daar. Werk ze (maar niet te hard want je moet ook tijd over houden om lol te maken toch :-D).
    Hasta la vista, Maria van de Donk

• 29 November 2012 - 23:53

Er staat een nieuwe online!!

• 11 December 2012 - 14:21

Anita:

Oh geweldig om jullie verslag te lezen. En leuk om tijdens jullie verblijf daar, een MG op te knappen. Ik zie wel dat jullie je daar heel goed vermaken, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. We blijven jullie volgen en kijken uit naar jullie volgende verslag!! Groetjes, ook van de andere dames van de receptie.