Het begin is er! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Het begin is er! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Het begin is er!

29 November 2012 | Spanje, Puerto Real

Dinsdag 27 November,
We zijn om 6 uur uit bed gegaan, om om 7 uur te beginnen aan onze eerste stagedag. Even wat ontbeten, laptops ingepakt en wat te eten meegenomen. Kwart voor 7 zijn we de deur uitgegaan en aangereden naar ons stagebedrijf. We waren mooi optijd en werden hartelijk ontvangen. Even de rest van het personeel waar we nog geen kennis mee hadden gemaakt een hand geschud. Na even gewerkt te hebben op het Spaanse tempo om 2 uur rechts omkeer naar Jordi gegaan die s’morgens bij zijn bedrijf voorgesteld werd door Michelle. Die riante vrije middag die we toen nog voor de boeg hadden wilden we besteden om sportschoenen te kopen, om ons sportieve voornemen na te kunnen leven. Dit werd een zware klus omdat de siësta net was begonnen. Na veel reizen zijn we uitgekomen in San Fernando de verkeerde kant maar achteraf toch ook weer de goede, aangezien we plotseling uitkwamen bij een ‘huge’ winkel centrum. Na goed geholpen te zijn door een strak geklede dame toch nog drie paar schoenen in kunnen slaan. ’S avonds mee een pot knakworsten open getrokken omdat we verrekte van de honger! Dus toch nog wel intensief dat siësta houden, echt wat een ramp! Tussen de knakworsten door een telefoontje ontvangen van een guapa, een Nederlandse studente die in Chiclana de la Frontera bij een gast gezin verblijft, hier waren wij zeer onder de indruk van. Dus hadden we gelijk de volgende dag afgesproken om kennis te maken.

Woensdag 28 November,
De dag begon al goed, onderweg naar het werk vlamde Marc onze zeer nette Fiat achter in een gloedje nieuwe Volkswagen Scirocco, ook nog eens de eerste auto die we zagen zonder schade. De beste man die net van de schrik vrij kwam stapte uit en werp te een blik op de geramde achterbumper. Stopte honderd meter verderop nog eens om het een s goed te bekijken, maar mede dankzij onze Nederlandse kenteken plaat en vier man sterk bij ons in de auto durfde hij alleen maar een gebaar van ‘het zal wel goed zijn’ naar ons toe te wuiven. Hij stapte in zijn auto en reed vrolijk verder, eind goed al goed. Na achtervolgen van de auto bleek hij ook nog eens onze buurman op het bedrijven terrein te zijn, hopelijk pakt hij ons niet terug. Na het werk allemaal ons beste pakje aangedaan en naar onze date gegaan die we op gingen halen. Het idee was om in Cadiz een gezellig tentje op te zoeken om te dineren. We kwamen uit bij een kathedraal die we voor €5 de man mochten beklimmen. Daarna waren we zo uitgehongerd dat we lekkere tappas geproefd hebben, pintje gepakt, gezellig gebuurt en gelachen hebben. Na een filmpje te hebben gekeken in ons appartement had de BOB onze lady naar huis gebracht.

Donderdag 29 November,
Na een verpletterende wake up song van Marc allemaal ons bed uitgerold met de gedachten nog bij de avond van gisteren. Tijdens het werk een duimpje gekregen van onze chef omdat we onze electro kast op professionele wijzen hadden aangesloten. Na het werk onze eerste Spaanse les in Spanje gehad van Michelle. na de les weer op pad gegaan om een sportschool te fiksen, na al vier keer langs te zijn geweest op de universiteit in Puerto Real was ons eindelijk duidelijk dat je een pasje van de universiteit nodig moet hebben om binnen te komen. Dus zijn we maar opzoek gegaan naar iets anders, we hadden natuurlijk ook nog een back up iets dichter bij ons appartement gelegen maar met een iets ouder interieur. Toen we binnen kwamen riep de mevrouw achter de balie beangstigend naar achter om hulp, ze bleek geen Engels te kunnen. Met wat hulp van achter werd het ons duidelijk en hebben we voor de komende maand daar een abonnement afgesloten. ’S avonds heeft Jordi weer wat lekkers gekookt wat het ook mocht zijn… iets met ei, aardappels en broccoli. Jaja, lekker gezond dus! En nu tijd om te gaan slapen!

Meden mogelijk getuned door Tim & Cas.

• 30 November 2012 - 00:06

Ria Dernison:

Ik ben wel benieuwd wie die gelukkige BOB was! Veel plezier jongens, maar zo te lezen komt dat wel goed. En wat eten jullie gezond!!! Gr mam

• 30 November 2012 - 00:30

Hans Dernison:

Is die elektrokast nu al af? Ik dacht dat jullie eerst een tekening moesten maken.

• 30 November 2012 - 00:31

Hans Dernison:

Wat zingt Marc zoal in de ochtend? Smartlappen in het Spaans of Nederlands?

• 30 November 2012 - 08:30

Trix Soesbergen:

Hoe dat gaat in Spanje je, met zo'n "aanrijding", he?
    Jullie gaan het daar helemaal redden: lekker eten én sporten!

• 01 December 2012 - 10:41

Mike Karels:

Wat een helden, meer valt er niet van te zeggen!

• 01 December 2012 - 16:25

Sabien Engels:

waren jullie onder de indruk? dat hebben jullie niet verteld!?
    maar he, die BOB heeft de lady veilig thuisgebracht hoor

• 01 December 2012 - 17:54

Miekdffhs:

Hoi Allemaal, ik ben zeer onder de indruk van wat jullie meemaken. Ik dacht: even stagelopen, werkervaring opdoen en zo, maar er gebeurt veel meer! Leuk, geniet er maar van. En Cas, ik verwacht wel dat je volgend jaar Spaans spreekt, heerlijk kookt, op z'n Spaans rijdt , een afgetraind lijf hebt en goede contacten in Spanje hebt! Groetjes vanuit wilack, Uden

• 03 December 2012 - 14:59

Monique:

Leuke foto's weer. Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. En volgens mij wordt er ook goed gegeten. Groetjes Monique.

• 08 December 2012 - 17:11

Bernadet:

Geweldige verhalen!
    Cas, je vader ligt in een deuk.
    Het klinkt als 1 groot avontuur.
    En die sinaasappels, speciaal voor de foto en moeders ingeslagen?
    Groetjes Bernadet, Oscar en Pim