Weekend Sevilla!! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Weekend Sevilla!! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Weekend Sevilla!!

15 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Na een zeer geslaagd weekend te hebben gehad in Sevilla en Tim daar achtergelaten te hebben met zijn vrienden voelde Marc zich geroepen om mee te helpen met het blog, vandaar de aanvulling van Marc deze week!

Donderdag 10, Januari,
Vandaag was weer een doodnormale werkdag, hard werken en veel zweten. Zoals iedere donderdag om drie uur hebben we Spaanse les maar deze keer was het anders, Jordy was zijn mobiel een week geleden tijdens een stapavond in Cadiz verloren/gestolen en vond het nu wel nodig om aangifte te doen bij het politie bureau. Ons Spaans is nou ook weer niet zo gevorderd dat hij dit alleen afkon dus is Michelle meegegaan. Twee uur later waren ze terug en had het weinig nut om nog te beginnen met de les. Wij hebben die middag ons eigen verder vermaakt met fitnissen en hardlopen. Die avond heeft Cas het avondmaal voor zijn rekening genomen, piepers, boontjes, goei vlees en jus.

Vrijdag 11, Januari,
Tijdens het werk een telefoontje van Michelle gekregen dat de startmotor die wij onder de auto van een Duitse vriendin van haar moesten monteren klaar lag bij de garage. Het principe siësta zat ons alweer tegen want ook de auto garage doet daar aan mee. Dus toen we vroegen of we iets eerder mochten gaan om deze op te halen was dat ook geen probleem. Wij vanuit Aliauto gelijk door naar de Mac om daar een 5 sterren lunch te nemen. Bij Michelle en Gerard werden we weer hartelijk ontvangen door de beestenboel en zijn we weer verder gegaan met het MG project! Na een tijdje kwam de Duitse mevrouw en hebben Marc en Tim de startmotor gemonteerd binnen een uur ‘nieuw record’ zinnen ze! Ondertussen hadden Jordi en Cas tevergeefs de auto proberen aan te slingeren maar we waren tot de conclusie gekomen dat de accu kabels die van de auto van Michelle naar de MG liepen te veel weerstand hadden, zodoende hebben we uit onze Fiat de accu gehaald en direct in de MG aangesloten, een verbinding naar de auto van Michelle hadden we nog steeds om onze eigen accu wel te blijven laden. Hopelijk krijgen we de auto zo gestart, Marc achter het stuur om de motor te starten, Tim onder de kap om wat gas bij te geven, Cas onder de kap met een trechter benzine en Jordi onder de kap bij de auto van Michelle om de pluspool los te trekken als de auto gestart was. Dit was het moment waarop het zou moeten gebeuren, vandaar dat Michelle, Gerard en de Duitse een kijkje kwamen nemen. En ja hoor de motor startte!! Broem broem broem…..! Blij dat we waren!! ’S avonds uiteraard weer bij Michelle blijven eten, dit keer stond macaroni op het menu. Na het eten weer terug gereden naar onze thuis basis en nog een bezoekje gebracht aan de sportschool. Die avond hadden we afgesproken met Robert en Alina om 11 uur bij de Mac in Chiclana, maar wij zo ingeburgerd als we al zijn natuurlijk veelte laat en de beste smoes paraat! Het was half 1 toen we bij de Mac waren, want we hadden eerst Sabien nog opgehaald! Onderweg van Sabien naar de Mac moesten we ook nog eens gaan stoppen want Sabien werd 20 jaartjes oud!! Cas stampte precies maar dan ook precies om 00:00 op de rem en zette de auto aan de kant maar toen hij uit enthousiasme lang zal ze leven inzette begreep de rest ook waarom we waren gestopt. Wij gelijk ons cadeau overhandigd dat we mee hadden genomen uit Marokko! Het leek Robert wel een leuk idee om de avond rustig te beginnen met een potje biljarten. Kort samengevat hebben we tot twee uur rond gereden zijn we nog aangehouden geweest door de politie en overal waar we kwamen was het gesloten en waren ze op vakantie gegaan van hun nieuwjaars winst. Uiteindelijk in Conil de la Frontera in een club terecht gekomen waar 40 plussers helemaal tekeer gingen! Om 5 uur te bed gegaan en alsnog een gezellige avond gehad en Sabien een mooi feestje gegeven, maar van biljarten is niks meer gekomen!

Zaterdag & Zondag 12-13, Januari,
Dit is een weekend die we allen niet snel zullen vergeten! Sabien vannacht bij ons blijven slapen om met ons mee te rijden naar Sevilla, waar we Dennis (een vriend van Tim) en Nick (een vriend van Sabien) op het vliegveld van Sevilla moesten ophalen om 13:00 uur. Cas de auto volgetankt en voorgereden wilden we de koffers inladen van Sabien en Tim maar er moest nog eerst gezocht worden naar de sieraden van Sabien, wij weer heel het huis afgezocht (net zoals bij de telefoon van Jordi) kregen we ze met geen mogelijkheid gevonden. We hebben der toen maar wijs gemaakt dat we ze verkocht hadden, maar zo blond als ze is kwam ze der achter dat ze om der nek hingen!!!! Onderweg naar het vliegveld kwamen we der achter dat Sabien en Tim in het zelfde hostel verbleven, Sabien vertelde ons dat er een dakterras was, daar wilde we die avond zeker wel even gebruik van gaan maken! Toen we de auto hadden geparkeerd en naar de aankomsthal waren gelopen hebben we het feestpakket opengemaakt en allemaal een feestmuts opgezet en een toeter in de mond! Toen we 10 minuutjes stonden te wachten kwam Dennis de hoek om lopen. Enkele meters achter Dennis liep ook Eelco, nog een kameraad van Tim! Ze hadden expres niks gezegd dat hij ook mee zou komen voor het verrassingseffect, dit was gelukt! Even later kwam ook Nick de schuif deuren uitgelopen. Onze plannen moesten drastisch gewijzigd worden want we pasten niet met zijn 6e in de auto. Marc, Cas en Jordi zijn met de auto richting het centrum van Sevilla gereden en hebben daar de auto weer op ons bijna vaste parkeerplekje weer geparkeerd en zijn richting het hostel gelopen en hebben daar vlakbij lekker gedineerd. De rest is op het vliegveld in de bus gesprongen en met de bus naar het hostel gegaan om gelijk in te checken en hun koffers te droppen. Kleine 2 uur later hadden we afgesproken bij de Mac om de hoek bij het hostel om even de planning voor die dag door de nemen. We hebben met Sabien afgesproken om ’s avonds om 22:00 uur elkaar te meeten op het dak van het hostel om daar voor het uitgaan alvast wat drank te nuttigen. Wij zijn met zen allen rond gaan lopen door Sevilla en om de zoveel tijd hebben we een terrasje gepakt. Om 18:30 kregen we het in onze bol om op het dakterras te gaan zitten maar eerst moesten we nog langs de supermarkt om voor een fortuin aan drank in te slaan! Bij de ingang van het hostel vonden ze het raar dat we met zijn 6e naar binnen liepen, toen we zeiden dat we gasten waren was het al snel goed. Op het dak was het al gelijk gezellig! We zaten mooi beschut, stond een mooie lounge set en der was zelfs verlichting, geweldig!! Na een tijdje was het zo gezellig dat de wc een trap naar beneden al te ver lopen was en de bloembakken op het dakterras daarvoor gebruikt werden, dolle boel. Om 21:30 kwamen ook Sabien en Nick een drankje pakken op ons privé terras. Op een rara manier is er nog een bloempot kapot gevallen, maar we hebben alles natuurlijk netjes in het putje geveegd, niemand die daar meer iets van kond zien. Toen iedereen zich rond 22:30 had klaargemaakt zijn we rond gaan lopen opzoek naar iets te eten, honger dat we hadden! We zijn uitgekomen bij een kebab zaak niet zover van onze auto vandaan. Na een half uur wachten had de beste man zijn schaap pas geslacht want het duurde wel zo lang voordat we ons voeier kregen. Marc en Dennis waren zo zat dat ze geen stap meer konden zetten. We dachten misschien is het wel beter als we ze even in de auto neerleggen, Cas voelde zich ook wel aangetrokken door de auto om een powernap te gaan doen en is er bij gaan liggen. De rest is toen op ontdekkingtour gegaan om te kijken waar we die avond helemaal los konden gaan, al snel kwamen ze er achter dat ‘Buddha’ de club waar we die avond naar toe wilden gaan alweer afgehuurd was door business people, net zoals 2 weken terug, alweer een tegenvaller. Om 02:00 uur Cas gebeld en verteld dat ‘Buddha’ weer dicht was en verteld dat we richting de auto kwamen lopen en bij….. Cas met twee slapende zombies achterin richting ‘Buddha’ gereden en toen met zen allen in de auto gesprongen (8 man in onze fiat past makkelijk!). Dit is het moment dat Tim zeer waarschijnlijk zijn camera is verloren, dus alle foto’s van die avond zijn we kwijt, sd kaart en zijn camera. Heel jammer….Toen we allemaal gepropt in de auto zaten zijn we naar onze wel bekende club ‘Bandalai’ gereden, tientje entree betaald en we waren weer binnen! Wat er daar binnen allemaal gebeurt is laten we in het midden! Sabien en Nick zijn als eerste met de taxi richting hostel gegaan, Tim, Dennis en Eelco volgden daarna. Marc en Jordi zijn tot sluit gebleven totdat ze weggestuurd werden door de bewaking en zijn toen in de auto gaan pitten. Waar Cas de nacht heeft doorgebracht is nog steeds een raadsel.
De volgende dag halfbrak met zijn 3e de auto op onze vaste parkeerplek in Sevilla neergezet en naar het hostel gelopen waar de rest allemaal lag te tukken! Toen we even voor het hostel gewacht hadden kwamen Tim en Eelco naar buiten, we hebben de nacht met zijn allen nog eens goed doorgenomen en besproken wat er toch eigenlijk allemaal gebeurd was! We kwamen op het idee om die dag fietsen te gaan huren en zo Sevilla maar eens te gaan verkennen. Ondertussen hebben we Dennis nog uit zijn bed weten te slepen om hem mee te krijgen zodat hij ook van het zonlicht kon genieten. Als ontbijt hebben we allemaal nog een pizza naar binnen geschoven om genoeg energy te hebben om te fietsen. Toen we de fietsen gingen huren kwamen we der al rap achter dat een creditcard noodzakelijk was, gelukkig hadden we Jordy bij! Toen we via de automaat 5 fietsen los hadden weten te krijgen ging het bij de 6e fiets mis. Op iedere fiets werd er ook gelijk 150 euro borg in rekening gebracht en waarschijnlijk was bij de laatste fiets het saldo op! Dennis bood zich gelijk aan om weer in bed te gaan liggen want hij was er niet helemaal bij. We hebben die middag met zijn 5en door Sevilla heen gecrost en zijn er achter gekomen dat die fietsen niet kapot te krijgen waren! Cas, Jordi en Marc zijn rond 17:00 weer richting Puerto Real gereden, onze thuisbasis. Onderweg belde de ouders van Jordi nog op dat ze ook al in Puerto Real waren om een kijkje bij ons te nemen in het appartement. We hebben met zen allen flink bijgepraat. Jordi is met zijn ouders die avond naar Cadiz gegaan om een hapje te eten, Marc en Cas hebben hotdogs klaar gemaakt en zijn op bed gaan liggen want die moesten de volgende dag weer fit op het werk verschijnen.

Maandag 14, Januari,
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Op het werk bij Marc en Cas weer niks bijzonders, het enige wat we miste was het wifi netwerk. Jordi heeft heel de dag met zijn ouders in Cadiz gebivakkeerd en Tim nog steeds in Sevilla met zijn maten. Na het werk weer vaste prik Spaanse les, het was meer een bij praat les van het afgelopen weekend. We waren die avond uitgenodigd door de ouders van Jordi om mee te dineren in Cadiz, dit is een tapas restaurant geworden. Heel gezellig en lekker!

Groetos Marc & Cas

• 15 Januari 2013 - 14:18

Ria:

Hoi jongens, vrienden en vriendinnen

Ik lees wel veel dat jullie ergens buitenshuis eten en de MAC doet ook goede zaken door jullie in Spanje.
    Jullie maken me natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig naar waar Cas heeft geslapen of krijg ik dat nog in details te horen komend weekend van de jongens?
    Het weer hier is niet al te best met al die sneeuw dus geniet daar maar lekker, maar gedraag je wel een beetje !

• 15 Januari 2013 - 15:33

Miek:

Een hoop belevenissen weer, mannen. Ik ben benieuwd hoe het met de inhoud van jullie portemonnee is, met al die drank die er doorheen gaat.Leuk dat al die ouders ook een kijkje komen nemen. Veel plezier enne ......... werk ze!

• 15 Januari 2013 - 18:47

Hans Dernison:

Het wordt steeds doller bij jullie. Het wordt tijd dat ik eens kom kijken. Tot zaterdag 19 januari.

• 15 Januari 2013 - 18:48

Hans Dernison:

Komt de uitleg over de PLC de volgende keer?

• 17 Januari 2013 - 01:13

Peter / Ine Van Boxtel:

Hey mannen. Dat weekendje Sevilla hadden jullie ook wel hard nodig he. Jullie gaan ook zo weinig uit........ Het leven is goed daar. Volgende week vrijdag komen we zelf 's even kijken hoe het daar is. Dan kunnen we samen 'n drankje nuttigen. Werk ze nog y hasta luego. Groeten uit een koud Boekel.

• 17 Januari 2013 - 22:48

Tante Let.:

Hallo Cas.
    Tjonge Tjonge wat had je allemaal op omdat je niet meer weet wat je allemaal gedaan hebt.
    Weet je waar alle mensen zitten die het niet meer weten die komen terrecht in Coudewater of Voorburg.
    Maar dat geeft niet hoor we komen je wel opzoeken.
    Verder goed dat jullie zo gezond gegeten/gekookt hebben. Ook wens ik je een heel fijn weekend samen met Ria Hans Lieke en Kevin. Ik hoop dat het niet gaat regenen en dat je ze heel veel kunt laten zien.
    Nu, pas goed op jezelf en doe geen dingen waar je later spijt van hebt. Wijze raad van je tante.
    Groetjes Tante Let.

• 18 Januari 2013 - 15:21

Monique:

Het houdt niet op bij jullie. Wat jullie allemaal meemaken maakt een ander nog niet mee in zijn hele leven. Maar geniet er wel van, want het zal wel wennen worden als je weer in Nederland bent. Probeer ook nog wat op te steken van je stage !?!? Cas heel veel plezier met de familie. Groetjes