Tres reyes - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Tres reyes - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Tres reyes

10 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Maandag 7 Januari,
Aanvulling van gisteravond: De tres reyes feest avond. Marc is ziek op bed gaan liggen en toen zijn wij met zijn drieën op pad gegaan om een feestje te bouwen. We hebben meteen de auto gehaald, onderweg hierheen zagen we nog meer vuurwerk dan dat we met heel oud op nieuw gezien hadden. We zijn langs het parkje gereden om te kijken of er iets te doen was. En ja hoor alweer helemaal niets te doen, dus direct doorgereden naar de boulevard want dat is de tweede plaats waar nog wel iets te doen zou kunnen zijn. Na het parkeren van de auto een klein stukje moeten lopen, aangekomen bij de boulevard lag er overal rotzooi! Lege drankflessen, cola, de bekende witte tasjes alles lag verspreid over de boulevard! Her en der stonden nog wat groepjes mensen na te praten maar het was een grote puinhoop. We hebben besloten om ons drank toch nog maar even te nuttigen daar en ons bij te voegen met de laatste groepjes mensen die er nog stonden. Meteen kwam er al een Spanjaard naar ons toe om een beker te schooien, die hadden we natuurlijk 1 extra meegenomen om vrienden te maken. Hij vroeg ons waar we vandaan kwamen omdat we er buitenaards uitzagen. Toen we vertelden dat we uit Nederland kwamen brak de hel los! GODVERDOMME zei die, ik werk in Rotterdam. Echt heel goed Nederlands sprak hij niet maar schelden kon ie! Toen hij ons zijn nummer gaf, zodat we bij hem konden komen om wat te drinken als de kroegen dicht waren, zijn we maar richting Cadiz gegaan om daar de avond verder door te brengen. Eigenlijk wilden we bij DE grote club naar binnen waar we normaal een bandje voor krijgen maar die hadden we geen en bij de ingang was het 1 er uit, 1 er in. Dus zijn we naar de club gegaan waar we met oud op nieuw ook waren. Het was verder wel gezellig maar toch vrij rustig in deze club.
Lekker uitgeslapen omdat we deze dag natuurlijk weer vrij hadden omdat de Spanjaarden na een feestje niet kunnen werken. We zijn de auto gaan wassen wat onderhand ook wel een keer mocht, we hebben maar liefst €6 in het apparaat gedouwd om onze bolide schoon te krijgen. EN BLINKEN DAT IE DEED!!! toen hij nog nat was, maar het ziet er een stuk beter uit zo. Verder hebben we onze wekelijkse Spaanse les gehad wat natuurlijk weer op rolletjes verliep. Helaas was de fitness school gesloten dus dat zat er niet in. We hebben die dag verder nog wat gechillt met de waterpijp en de film The Hobbit.

Dinsdag 8 Januari,
Vandaag begon onze werkweek weer, we zijn nog steeds bezig met het uitzoeken van ons ingenieuze programma om een PLC besturing te maken. De naam van het programma is Twido Suite. Bij Jordi was het water snij apparaat wéér kapot. Na het werk zijn we direct naar Aliauto gereden, een soort Piet Heijl hier in Spanje. We hebben hier wat slangen gehaald voor de MG die kapot of porreus waren, de oude slangen hadden we meegenomen zodat het gesprek wat makkelijker verliep. Daarna verder gereden naar Michelle en Gerard om aan de auto te werken. We hebben de laatste kabeltjes gesoldeerd en onze auto er langs gezet voor de accu, omdat die van de MG nog aan de lader staat. De motor ging rond!!! Dus we hebben al vooruitgang geboekt, de brandstofpomp werkt nog niet dus dat is het volgende wat we moeten gaan uitzoeken. We hebben de carburateurs schoon gemaakt en we weten ook al dat de bougies vonken dus we gaan er van uit dat als de pomp werkt de auto moet kunnen starten. Helaas begon het al donker te worden dus zijn we er maar mee gestopt voor deze dag. Michelle had ondertussen al weer lekker voor ons gekookt! Daarna nog even gebabbeld en zijn we nog gauw even naar de supermarkt gereden omdat we niks meer in huis hadden. Onze winkelwagen lag zo vol dat we er veel bekijks mee trokken op 1 of andere manier, buiten vroeg een man zelfs hoeveel we hadden betaald toen hij ons boodschappenbonnetje zag! Blijkbaar eten ze hier niet zo veel in Spanje. Thuis hebben we nog American History X gekeken en zijn we maar gaan slapen.

Woensdag 9, Januari,
Na het werk hebben we al onze bierflessen, glazen knakworstpotten en ander glas materiaal bij elkaar gesprokkeld om mee te nemen naar San Fernando, volgens eeuwenoude tradities schijnen scherven geluk te brengen. We zijn dus naar de plek gegaan waar we al eerder zijn geweest waar iedereen zijn Tv en magnetron dumpt die niet meer werkt. Marktplaats zal hier wel niet werken ofzo… Het is een soort van grasveld met een paar oude muren die half vervallen zijn. Maar in ieder geval hebben we een uur lang onze flessen met stenen kunnen bekogelen. Als het goed is zouden we vanaf vandaag voor de komende maanden nog alleen maar geluk moeten hebben. Hierna zijn we naar het strand van San Fernando gereden om een balletje te trappen op het brede strand. Toen we op het strand stonden kregen we echt zin om het water in te rennen dus hebben we onze kleding deels uitgedaan en even het koele water in gegaan. Voelde heerlijk aan! Daarna maar naar huis gegaan zodat we eindelijk weer konden gaan fitnessen. Er werd weer flink gezweet! Thuis hebben we nog wat hamburgers gebakken voor de avondmaaltijd en iedereen heeft zijn eigen ding gedaan, Jordi een boekje gelezen, Tim op zijn laptop, Cas en Marc vroeg te bed.

We hebben ook weer deze week een filmpje voor onze lezers in petto!

Mazzel Tim & Cas!!

• 10 Januari 2013 - 13:49

Miek:

Fijn dat jullie toch nog vuurwerk gezien hebben, al is het dan met Driekoningen. Goed dat jullie iets over je werk verteld hebben, al weet ik echt niet wat een PLC besturing is, maar dat ligt vast aan mij.
    Die MG loopt wel goed. Knap hoor! Verder moeten jullie wel suuuuuuuuuuuuuuuuuper veel geluk krijgen, als je een uur met die flessen bezig geweest bent.We horen er vast nog meer van.

• 10 Januari 2013 - 15:30

Ria:

Volgens mij kennen jullie straks iedere nachtclub in wijde omgeving!
    Zal ik voortaan ook maar al mijn glaswerk bewaren voor je Cas! Dan mag jij het opruimen op de Hollandse manier!
    Veel plezier daar en volgende keer je zwembroek meenemen ik weet niet of ze weten wat een naturist is in San Fernando.

• 10 Januari 2013 - 16:02

Debby:

Haha, het zal niet aan het eten liggen dat ze dat vroegen, het is crisis in Spanje en mensen verdienen misschien 600 euro loon per maand. Dat wekt natuurlijk vragen op als jij wel gewoon je boodschappen kunt betalen terwijl er honderden mensen uit huis worden gezet omdat ze het niet meer kunnen betalen. ;)

Toch maar geen Nieuwjaarsduik? :P Veel geluk hahah

• 10 Januari 2013 - 16:11

Tim Puerto Real:

Haha ooooh dat zou het dan ook best wel is kunnen zijn! Arme Spanjaarden... Het ergste is dat t in een paar dagen alweer allemaal op is!

Nieuwjaarsduik niet nee maar gister wel even er in geweest tot aan de knieën

Dankje!

• 10 Januari 2013 - 20:02

Ruud Van Der Zijden:

Ha Cas, leuke verhalen!! Vooral over die stapavondjes en ook over de MG. Kan je eens wat fotootjes maken van de vorderingen die jullie maken met de auto. Dan lijkt het een beetje op dat programmma van Wheeler Dealers. Ben er benieuwd naar!!

• 10 Januari 2013 - 22:27

Ine:

Mooi al die belevenissen van jullie, vooral fijn dat het weer een stuk aangenamer is dan hier. Ben benieuwd naar jullie dakterras als wij over een paar weken komen kijken of wij dat ook kunnen bereiken? Mooi dat je het auto's maken nog niet verleerd bent Tim goed blijven oefenen! En al die scherven dat moet wel genoeg geluk zijn voor jullie allen!

• 10 Januari 2013 - 22:45

Tante Let.:

Hallo heren wordt het niet een beetje saai. Altijd maar naar het strand en de kroeg.
    En dan al die knakworstjes geweldig zoals jullie kunnen koken. Cas je bent zeker wel blij als Ria en Hans komen dan krijg je een echte maaltijd, verder doen jullie het harstikke goed . Wat ik wel zou verwachtte is enkele spaanse woorden want jullie hebben toch al 6 weken spaans gehad. Die spanjaard kon tenslotte ook godverdomme zeggen. l
    Ik geniet iedere keer van jullie verslag. Nu pas goed op jullie zelf en tot de volgende keer.
    Tante Let,

• 11 Januari 2013 - 22:16

Hans Dernison:

Voor Miek, van buurman Hans,
    PLC is een afkorting van Programmable Logic Contoller. In het Nederlands VPB, en dat is een afkorting van Vrij Programmeerbare Besturing.
    Wellicht dat de Spanjegangers hier in het volgende reisverslag iets meer over kunnen vertellen. Ik ben benieuwd. Zet hem op jongens.
    Je kunt ook alvast even bij ons in de garage komen kijken, daar hangt een kleine PLC voor de besturing voor de buitenverlichting, de deurbel en de verwarmingspomp.

• 12 Januari 2013 - 13:10

Desirée:

Nou,ik wist net als Miek ook niet wat het was,maar Hans heeft het alweer uitgelegd. Wel grappig dat je daar een spanjaard tegenkomt die Rotterdams praat.Het uitgaansleven is toch wel heel anders dan bij ons .
    Veel geluk in ieder geval met jullie werkproject.

• 14 Januari 2013 - 20:10

Tiny En Diny:

hoi jongelui.
    Volgens mij hadden jullie die glasscherven niet nodig om geluk te krijgen, jullie hebben al zo veel geluk !!! het leven daar lijkt een groot feest voor jullie.
    SUPER !!!!!
    geniet maar lekker verder, maar wij zouden volgende keer ook wel een paar woordjes spaans willen lezen in jullie verslag. anders geloven we niet eens meer dat jullie daar spaanse les krijgen !!!
    groetjes Tiny en Diny