Weekend update! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Weekend update! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Weekend update!

04 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Vrijdag 30 November,
Toen onze werkdag erop zat,hebben we allemaal het zweet van ons afgespoeld en richting Chiclana gereden om Sabien op te halen om er een gezellige avond/middag van te maken. Een idee om de middag op te vullen hadden wij nog niet, aangezien we vlak bij het strand waren konden we de zonsondergang gaan kijken op het strand. Dus Hup naar de supermarkt wat lekkers gehaald kleed mee en gaan, dachten we! Op het strand aangekomen zag het er in de verte wat minder rooskleurig uit, we zagen een bui aankomen. Dus wij meteen op de vlucht naar de dichts bijzijnde kroeg die er te bekennen was. Daar zijn we een paar potjes wezen poelen. Toen de honger ons wel heel hoog gestegen was hebben we onze tassen in de auto gedropt om op zoek te gaan naar een pizza tent waar Tim al heel de week naar verlangde! Maar eerst vond Tim het nog nodig om de achterklep van de auto op de neus van Cas te butsen. Waardoor de bloed druppels van zijn hoofd drupte, ruig begin van de avond. Eenmaal een geschikte pizza tent gevonden te hebben, hebben we allemaal de pizza besteld en gekregen die we wilden hebben. Jordi had weer een nieuwe record tijdens het eten, hij kreeg het voor mekaar om z’n pizza al op te hebben toen iedereen nog met het eerste stukje bezig was. Met een volle buik het nacht leven van Chiclana verkend, we hebben zelfs de flamingo dans gedaan. Na wat pintjes en kroegjes, rechts omkeer naar Puerto Real. In de auto bleek al snel dat het een gezellige avond was geweest want alleen Cas en Jordi waren nog wakker, Marc lag met zen kop op de versnelling pook te slapen en Tim ja die was gewoon moe. Jordi zag in de verte blauwe zwaailichten en keek naar zen riem en had hem om, Tim integendeel, dus bons Tim wakker gemaakt en z’n riem omgedaan. Eenmaal bij de zwaailichten aangekomen bleek het een blaascontrole te zijn. In eerste instantie mochten we door rijden. Maar toen de agent naar binnen keek en Marc met zijn kop op de versnelling pook zag liggen vond hij het toch verstandig om Cas te laten blazen, No problemo zei Cas. De uitslag was veel belovend 0,00 niks% Goeie BOB!

Zaterdag 1 December,
Eerst voor een goeie uitgeslapen en daarna was het de planning om lekker te gaan fitnissen met z’n alle. Toen later bleek dat de sportschool muurdicht was toch maar besloten om de sportoutfit aan te houden en een hardloop tochtje langs de boulevard te maken. Toen we hier mee bezig waren ontdekten we een goeie spot om een balletje te trappen en waar Marc aan Jordi de achteruit salto kon leren. Ons hardlopen afgerond bij het appartement en toen een bal en een stuk touw meegenomen wat nodig was om de salto te oefenen. De eerste poging mislukte wat dat voor gevolgen had houden we voor ons zelf, de 2e en 3e poging ging uitstekend! Voor het avondmaal miste we nog magnetron schalen, tijdens het hardlopen een soort gelijke action ontdekt waar ze die hadden, gelijk gehaald dus! Die avond lekker bloemkool in kerrie met nog wat gegeten. Daarna hebben we ons allemaal vlug klaar gemaakt voor de stapavond want Robert (de zoon van onze stagebemiddelaar), zijn vriendin en Sabien zouden om 22.00 bij ons zijn. Robert had een gezellige tent in Cadiz met veel internationale mensen. Iedereen ging los als een dolle juin hier!! om 4.00 was het tijd voor ‘’DE club’’ alle kroegen gingen om die tijd sluiten en je kreeg daar bandjes voor gratis intree in de club, IDEEAAALL dus! Bij deze club lagen nog veel meer clubjes. Onze nieuwe place to be dus. De jeugd is hier godverdomme oud! rond half 6 is de helft maar naar huis gegaan behalve de harde kern; Marc en Jordi, die bleven ‘’1,5 uur langer’’ en kwamen een half uur later thuis. Even bed opgemaakt voor Sabien en allemaal op 1 oor gaan liggen.

Zondag 2 December,
Alweer voor een goeie uitgeslapen, deze keer nog net iets beter. 15.00 ons record tot nu toe. Sabien had haar plaatsje meteen gevonden achter het fornuis, ze begon gelijk fanatiek eitjes te bakken voor ons!(Bedankt Sabien!!) Daarna vlug klaar gemaakt om naar Michelle en Gerard (onze stagebemiddelaars) te rijden, we zouden hier gaan kijken naar een oude MG die we in onze vrije tijd gaan opknappen voor hun. We hebben even gekeken in wat voor staat hij was, maar hij zag er nog redelijk uit. Het grote probleem is dat ratten er hun woning van hadden gemaakt en de kabelboom blijkbaar wel lekker vonden. Ze zijn echte dierenvrienden! met 10 honden in huis, 2 ezels en een stuk of 3 paarden in de wei. ’S avonds had Michelle al lekker voor ons gekookt omdat ze dacht dat wij aan moesten sterken, maar wij hebben natuurlijk kok Jordi die ons in de watten legt met zijn recepten. Na een gezellige en veel gebuurt te hebben maar weer richting huis gegaan om bij te tanken want de volgende dag weer vroeg beginnen.

Maandag 3 December,
’S ochtends als een luie hond uit bed gestapt. We hadden allemaal super zin om weer naar stage te gaan. Eenmaal op stage aangekomen, zag Tim in onze electro kast een halve tirep liggen die hij eruit wou vissen, aangezien de stroom nog op de kast stond kreeg hij 220 op z’n flikker. Gelukkig heeft hij het overleefd want er was nog genoeg werk te doen. Onze electro kast was verder zo goed gelukt, dat we aan het echte werk mochten beginnen; De electro kast van een groot marineschip. Bij Jordi was het waterjet apparaatmachine naar de klote gegaan, Jordi? ’S middags allemaal sportief bezig geweest, behalve Jordi die had nog last van zijn saltoblessure. Tim en Marc zijn wezen fitnissen en Cas hard gelopen. We zijn helaas niet meer gebeld door Michelle voor de televisie opnames van de 10 spanjaarden die Nederlands aan het leren zijn. De avond lekker gechillt met zijn alle, de film; Project X aangezet. Tim en Cas waren al snel vertrokken door de hitte die de airco uitstraalde.

Dinsdag 4 December,
De ochtend liep op rolletjes. Het weer was lekker, vergeleken de sneeuw die jullie in Nederland hebben :D. lekker puhh. Na het werk was heel het bedrijf van Pro Electronica benieuwd naar onze auto, ze konden hun ogen niet geloven toen we zeiden dat we 700 balle hebben neergeknald voor die auto. Ze wilden meteen onder de kap kijken en de kilometerstand checken. Met deze bolide Jordi opgehaald die inmiddels al 10 minuten stond te wachtten bij zijn bedrijf, maar dat is hier heel normaal in Spanje… in ons appartement zoals standaard weer wat tosti’s gebakken en gedoucht en daarna richting San Fernando gegaan om naar wat winkels te gaan voor wat koperdraad en krimpkousen voor de eerste handelingen voor de MG. Zo meteen komt onze huisbaas even hier heen om onze gebreken in het appartement op te lossen. Hierna gaan we spinazie met tagliatelle eten en de rest van de avond alleen maar chillllleeeeeeee!

Greatz, Tim en Cas.

• 04 December 2012 - 21:00

Ria Dernison:

Moet ik me zorgen maken over die bloedneus? Wat zijn jullie toch actief! Veel plezier en dan zijn dit nog maar de eerste weken!

• 04 December 2012 - 21:19

Miek Duffhues:

Jullie kunnen je reisverslag straks wel in boekworm uitgeven: het is echt leuk om te lezen. Kijken jullie wel een beetje uit met al die blessures!!! Groetjes van miek en toine.

• 04 December 2012 - 21:45

Was geen bloedneus, het was een snee boven men neus!!

• 04 December 2012 - 23:27

Ine:

Leuk om jullie verslag te lezen, en op een paar ongelukjes na, gaat het zo te zien allemaal goed. opladen de volgende keer maar niet meer met 220 doen het lijkt wel of je oogjes kleiner worden!
    Op tijd rusten en verder gaan met genieten. succes met alles

• 04 December 2012 - 23:34

Danny, Ellen En Lynn:

Hey Tim en maten,

Wat leuk om al die verhalen te lezen, die vier maanden zijn voor jullie zo voorbij. En het weer is vast een stuk beter als bij ons. En wat betreft die oldtimer opknappen ( dat gaat vast goed komen Tim) leuke hobby om erbij te hebben. Heel veel plezier en we lezen jullie volgende verslag wel weer!

• 05 December 2012 - 09:21

Rhona:

Heya Tim en de rest!
    Super leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.
    Al genoeg gebeurt de eerste week zo te lezen!
    & Zag dat het groenen konijnen pak ook weer mee mocht, nice!! Kan Marc zich ook weer uitleven ;)
    Geniet er nog lekker van en we horen het wel weer!!
    success x Rhona