Lang weekend! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Lang weekend! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Lang weekend!

08 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Woensdag 5 December,
Onze laatste werkdag van de week, donderdag 6 en vrijdag 7 december zijn twee Spaanse feestdagen dus lekker vrij. Na het werk weer de onze sport outfit aangetrokken en bij onze buurtsportschool wezen vlammen. De rest van middag uitgeteld op de bank gelegen en besloten om onze 5 december cadeaus te openen, die we van Sint Ria mee hadden gekregen. (Bedankt!) Hier zaten chocolade letters en pepernoten en een persoonlijk videobericht van de sint in. Dus direct in de dvdspeler geplaatst en vol teugen zitten kijken hoe de Sint over ons allen een verhaaltje aan het vertellen was. Nadat we hiermee Sinterklaas hadden afgesloten, meteen besloten om de kerstboom(tak) op te zetten. We waren allemaal meteen in de stemming met een kerstmuts slingers en andere kerstspullen, we hebben ons balkon en het huis meteen helemaal versierd. gezellig sfeertje geeft het!! Met behulp van de moeder van Tim en draadloos internet hebben we de centrifuge stand van de wasmachine ontdekt, EINDELIJK droge was!!!. Die avond te lam geweest om nog op te staan om nog iets te koken dus geleefd van de pepernoten en chocoladeletters. Daarna nog een leuke film op gezet en maar gaan slapen.

Donderdag 6 December,
Beetje uitgeslapen omdat we een dag vrij hadden maar toch vroeg op gestaan, 11 uur zouden we bij Michelle en Gerard zijn om te beginnen aan de oldtimer. Aangezien we al goed gewend en ingeburgerd zijn aan de Spaanse cultuur, kwamen we een uurtje later. Gereedschapkoffertje, krimpkousen en overall mee en vrijwel direct aan de gang gegaan. We hebben de auto tot op de bodem gestript, van binnen alles gedemonteerd en het rattennest uit de achterbak ook maar er uitgehaald. (Hier zijn we wel de hele dag mee bezig geweest.). Maar het begin is gemaakt!! we hebben de auto meteen een beetje schoongemaakt want het was echt een vettrein. De banden alvast op spanning gebracht omdat ze vierkant waren en meteen gekeken of ze hard bleven. Om het uur de dorst gelest, omdat het bloedheet was in de sunshine. ’S avonds had Michelle al lekker voor ons gekookt; sperziebonen, piepers, wit bonen in tomatensaus en kalkoenlapjes, LEKKER!! Daarna even lekker uit gebuikt aan tafel en nog wat gebuurt. Toen de Nederlandse televisie aan werd gezet zaten we al vlug op de bank te kijken. Robert kwam met het idee om om 9 uur om de film Batman darknight rises aan te zetten, die 2,5 uur duurde! Maar wel super mooie film!!.Na een goede uitleg van Gerard, voor een snellere weg naar huis, kreeg Tim het toch voor elkaar om bij de Mac uit te komen. Plotseling kregen we honger en stonden we in de rij bij de MacDrive. Na een poging tot bestellen kwam de boodschap verkeerd over; 6 cheeseburgers en 3 kleine drankjes werden al gauw een frietje een Big Mac en een cola. Na nog een poging kregen we alles voor €3,30 dat konden we ook niet geloven. Uiteindelijk maar naar het raam gereden om het duidelijk uit te leggen. Was weer een latertje voor een doordeweekse dag.

Vrijdag 7 December,
Lekker genoten van onze vrije dag, om 11 uur uit ons bed gekropen en naar de sportschool gehaast die nog een uurtje open zou zijn voordat ze aan hun siësta begonnen. Na afloop gedoucht zodat we weer fris en fruitig waren en weer ready waren om ons op straat te vertonen. Die middag naar een HEEL groot winkelcentrum geweest in Jerez de la Frontera hier hebben we een cadeautje gekocht voor de vriendin van Robert waar we deze avond feest van gingen vieren bij de bowling baan in Puerto Santa Maria. Bij het winkel centrum nog even de nek gevuld bij de KFC, Lekker!!. We hadden een adres doorgekregen waar de bowling baan was, eenmaal ingetypt in de tomtom en aangekomen op de plek stonden we in een ghetto wijk, voor de zoveelste keer. Dus het centrum van Puerto Santa Maria maar ingesteld in onze navigatie om te kijken of onze bestemming daar lag, maar helaas zelfs de mensen op straat konden ons niet helpen. Toen we in de verte een grote M zagen dachten we meteen aan wifi en hebben ons daar naartoe verplaatst. Via internet konden we al helemaal niks vinden, dus maar besloten om Robert te bellen en wat bleek hij stond aan de andere kant van de Mac, tien meter verder op! Na het aantrekken van die belachelijke schoenen konden we al gauw beginnen. Marc had gewonnen met zijn bowlingervaring. Daarna konden we aan tafel schuiven en werd er een bult mik en chips op tafel gezet als avondeten(typisch Spaans). Aangezien wij nog wouden stappen zijn wij met zijn 4en weer terug gereden naar Jerez om de daar de straten onveilig te maken. Eenmaal aangekomen en de auto in een parkeergarage te hebben geplaatst op de spaanse methode(schaaf schaaf bons bons KNOTSSS!!!), stonden we al gauw in een menigte mensen, er was een spaans groepje aan het optreden met danseresjes, zang een hoop gezelligheid en bier. We waren meer opzoek naar een discotheek dus na een stuk verkennen kwamen we nergens meer uit dus rechtsomkeer gegaan en mensen de weg gevraagd. We kwamen in een chique club terecht met buiten een chillruimte palmboompjes en een barretje. Toen we uitgechillt waren was het tijd om de bijbehorende disco in te gaan, we werden al snel tegen gehouden door een paar schaars geklede dames om op de foto te gaan, dit was promotiewerk voor Ron Barcelo. In de club stonden veel oude mensen. Op den duur kwam er een bandje optreden met Engelstalige muziek in allerlei stijlen zoals, Jon Bon Jovi, Adele en nog wat meer. Klonk in ieder geval als muziek in de oren. Toen de vermoeidheid toesloeg, er enige drankjes genuttigd waren en de klok half 6 sloeg zijn we richting de auto gelopen. Bob Cas bracht ons weer veilig thuis!

Zaterdag 8 December,
Deze dag zijn we niks waard, allemaal uitgeslapen tot een uur of 3. Iedereen op Cas na heeft op de bank gelegen tot een uur of 8. Cas heeft nog even langs het strand getourd met de beentjes. ’S avonds de nodige boodschappen nog gedaan om te voorkomen dat we morgen omkomen van de honger. Verder is onze planning nu: We zien wel in welke staat we zijn vanavond, stappen/niet stappen.

Made by Cas & Tim

• 08 December 2012 - 23:16

Ria:

Wat een belevenissen weer voor die 4 jongens uit het Brabantse! Wil die foto's wel eens zien met die schaars geklede dames! Veel plezier vanavond nog met wat jullie ook gaan doen.
    Gr Ria

• 09 December 2012 - 00:45

Hans Dernison:

Wie zijn toch al die mensen op de groepsfoto met de bowlingballen? Ik zie wel dat jullie niet de hele tijd met z'n vieren zijn. Gezellig.

• 09 December 2012 - 08:03

Tiny En Diny:

Hoi heren.
    Ik zie wel dat wij ons zeker geen zorgen hoeven te maken over eventuele verveling die zal gaan toe slaan !!!
    Zo te lezen vermaken jullie je nog uitstekend.
    Wij genieten van de verhalen van jullie en zijn stiekem ook een beetje jaloers dat jullie dit allemaal mogen meemaken.
    Wat wij ons afvragen : hoe krijgen jullie van die berg schroot weer een volledige auto gemaakt. We willen wel een foto zien als hij klaar is.
    Verder wensen we jullie nog enorm veel plezier en wachten op de volgende verhalen.
    groetjes Tiny en Diny

• 09 December 2012 - 09:44

Miek Duffhues:

Bedankt weer voor jullie leuke verslag. Het lijkt wel of jullie het drukker hebben op jullie vrije dagen dan op de werkdagen:)
    Maak je maar niet druk over die auto, gewoon op je gemak sleutelen en iedere keer van een lekkere maaltijd genieten daar. Prima toch!
    Groetjes van miek en toine

• 09 December 2012 - 11:50

Desirée:

Het ziet er gezellig uit in jullie plekje. Terwijl wij in de sneeuw zitten kunnen jullie genieten van een zonnetje. Dat maakt toch wel wat jaloers. Ik lees dat jullie toch nog genoeg tijd overhouden om te relaxen en te feesten, super hoor !
    groetjes van Ignace en Desirée

• 11 December 2012 - 14:22

Anita:

Oh geweldig om jullie verslag te lezen. En leuk om tijdens jullie verblijf daar, een MG op te knappen. Ik zie wel dat jullie je daar heel goed vermaken, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. We blijven jullie volgen en kijken uit naar jullie volgende verslag!! Groetjes, ook van de andere dames van de receptie.

• 11 December 2012 - 17:01

Henk:

Zo te lezen vermaken de mannen zich kostelijk.