Nieuwe update - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Nieuwe update - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Nieuwe update

12 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Zondag 9 December,
Goed uitgerust want we zijn toch maar niet meer gaan stappen. Vandaag wilden we echt iets gaan doen want hadden geen zin om weer de hele dag opgesloten thuis te zitten. Het zonnetje scheen lekker dus we wilden ergens heen, we zijn in ons lijstje met dingen waar we zeker heen moeten gaan door gaan spitten en daar stond Vejer tussen. Een plaatsje helemaal op een berg gebouwd, met alleen maar witte huizen en smalle paadjes, zo’n 50 kilometer hier vandaan. Allemaal de haartjes gestyled, de rugbybal en wat voeier mee en op naar de auto. Met een burnout de berg op gereden bij Vejer want het was er 10% stijl. 10 liter benzine verder was het weer normaal rijdbaar en konden we op zoek naar een parkeerplaats voor onze bolide. We zijn de doolhof van paadjes in gelopen en kwamen plots bij een marktje uit, hier zijn we over heen gestruind. Overal waren kleine terrasjes die net tussen de gebouwen in pasten en er waren veel mensen, erg gezellig!! Onze honger sloeg toe en we zijn zelf ook maar een terrasje gaan zoeken met leuke spot op de chica’s die links en rechts voorbij kwamen. We zijn express in de schaduw gaan zitten want de zon was Spaans benauwd. Toen we het dorp gezien hadden eerst de auto gezocht, wat nog niet zo mee viel omdat alles er op elkaar leek. Eenmaal aangekomen na omstebeurt een richting gekozen te hebben waren we bij de auto aangekomen. We hebben op de TomTom strand in getypt want hier was het echt weer voor. Hierdoor zijn we in Barbata uitgekomen. We hebben hier lekker met een balletje staan over trappen en gooien, hierna nog wat foto shoots gehouden van het mooie strand en de rotsen en een terrasje gepikt. Het begon al wat te schemeren dus zijn we maar weer richting Puerto Real gereden voordat we lek werden gestoken door de muggen.

Maandag 10 December,
Today weer lekker gewerkt!! 2 uur volgas naar huis want Michelle zou bij ons thuis komen voor onze Spaanse les. We hebben weer veel Spaanse woorden geleerd. We kunnen al tot 10 tellen ^_^. Na de Spaanse les nog even flink geschranst wel 4 tosti’s tegelijk jongûh BAM!! Dit moesten we er natuurlijk meteen weer af trainen dus full speed naar de fitness gegaan om wat spierballen te kweken. Weer thuis aangekomen waren we zo lui als een luipaard in bed. Niemand maar dan ook niemand (dus ook Jordi) had geen zin om eten klaar te maken, daarbij kwam kijken dat de koelkast ook nog ramleeg was. Cas, Tim en Marc hadden nog wel zin in wat lekkers dus zijn de straten op gegaan om te proberen een Spanish omelet te scoren. De kerst versiering die volop aanwezig was in de straten van Puerto Real zag er veel belovend uit. Onze verwachting dat de Spaanse mensen om 21-22 uur gingen schaften viel tegen. Om half 9 ging alles voor onze neus dicht toen we rondliepen, alleen de Telepizza was open dus is het een pizza magerita geworden! Het was meer een stukje deeg met een plakje kaas dat we kregen, maar het vulde de maag. We hadden nog wat restjes bewaart zodat Jordi ook niet omviel van de honger. Maar die had zichzelf al gered met de door Cas meegenomen sardientjes.

Dinsdag 11 December,
Na het werk zijn we naar de Leroy Merlin gereden, dit is een hele grote winkel die op de praxis lijkt maar dan net anders. We hebben hier wat onderdelen gehaald voor de auto en zijn weer door gereden naar Gerard & Michelle om verder te gaan aan de MG. Dit was goed te doen door de laag staande zon die lekker in onze nek scheen. Veel hebben we er vandaag niet aan gedaan omdat we pas 16.00 konden beginnen. Toen het begon te schemeren zijn we naar binnen gegaan en had Michelle alweer lekker gekookt voor ons. Soepje, aardappelpuree, een lap Cordon Blue en kippenpootjes. Na het eten nodigde Robert ons uit bij zijn vriendin om mee film te kijken. We hebben Robert zijn tv meegenomen en zijn eerst even boodschappen gaan doen. Hierna richting Alina(De vriendin van Robert)gegaan. Vervelende oma’s in de straat daar begonnen zich te bemoeien met waar onze auto stond, we hebben hem wel 3 keer moeten verplaatsen op de Spaanse manier om het hun naar de zin te maken, het was een weggetje van 2,5 meter breed waar we onze auto (ruim 1,5 meter) hebben ge file parkeert. Bijna onmogelijk dus maar na lang frotten stond ie. De tv uitgelaaid, chips en drinken mee en neergeploft op de bank. Robert sloot zijn tv aan, althans dat dacht hij, als hij een usb kabel had meegenomen was het gelukt. Uiteindelijk het computer scherm gebruikt als TV en een super leuke film opgezet(10 years)! Cas sliep binnen een half uur. Na afloop Cas wakker gebeukt, maar goed dat de rest niet gedronken had want nu kon Cas achterin de auto verder slapen. 1.00 lagen we in bed…

Woensdag 12 December,
Super brak met de gedachten; moeten we nu echt werken?? op gestaan. Wij mochten bij Proelsur aan het echte werk beginnen, namelijk de kabels van de besturing aan sluiten in de enorme besturingskast. Na het werk heeft onze baas ons nog wat stoute Spaanse woorden bij gebracht, dus toen we gingen zeiden we hem ook: Hasta luego picha! (houdoe he lul). Gelukkig kon hij er om lachen. Toen we naar huis gingen zagen we de Scirocco rijden waar we ooit een bumper kusje aan hebben gegeven, dus het gaspedaal maar even gelaten voor wat ie was en gewacht tot de auto om de hoek was. Verder hebben we allemaal nog even gesport na het werken. ’S middags nog even wat huishoudelijke klusjes gedaan en zijn uitgeput op de bank gaan liggen.(Wat missen we die moeders!!!) Als avond eten hadden we zelf maar een Spanish omelet gekocht voor in de magnetron, da was goeie! Verder die avond, Jordi kijkend een film op ze’n laptop, Marc slapend in bed en Tim en Cas typend achter de pc.

Buenos noches Tim & Cas

• 12 December 2012 - 22:36

Miek Duffhues:

Hoi mannen,

Ik ben blij dat er nu ook wat details over het werk in het verslag staan, want ik kreeg het idee dat jullie meer vakantie- dan werkdagen hebben.Denken jullie wel goed aan de vitamientjes,( waar anders die moeders ook voor zorgen:) als je spaanse omelet als avondeten neemt! Goed dat jullie zo lekker sporten.
    Cas, misschien zie ik je het weekend nog. Groetjes

Miek

• 12 December 2012 - 22:46

Ria:

Mannen van het goed leven!
    Wat is die boerenkool met spekjes en rookworst toch lekker bij moeders thuis hé!
    Leuk dat jullie je af en toe ook als echte toeristen gedragen. Maar waar blijven die chica's nou, ik zie ze nergens op de foto.
    Veel plezier daar!
    Gr Ria

• 13 December 2012 - 12:53

Henk:

Gelukkig dat de mannen het goed met elkaar kunnen vinden en het gezellig hebben. Leuke foto's trouwens !
    Groetjes van mij (vader van Marc)

• 13 December 2012 - 15:06

Hans Dernison:

De moeders worden gemist. En de vaders dan?
    Groeten, Hans (vader van Cas)