Er even tussen uit! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Er even tussen uit! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Er even tussen uit!

14 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Donderdag 13 December,
Toen onze collega’s laatst onze auto zijn wezen bewonderen, kregen we vandaag te horen van onze Engelse tolk te horen dat het knap was dat we het motorblok vervangen hadden met een 5 cilinder, zeer knap dus! Maar dit was het al, we bedoelden eigenlijk dat we de distributieriem vervangen hadden. Na het werk Jordi opgehaald, met een handrembocht de rotonde op gevlogen . Toen achter de rotonde plots de politie verscheen kreeg Tim het Spaans benauwd, de agenten keken alsof ze spoken zagen. Maar gelukkig, het liep met een sisser af. Eenmaal thuis hadden we weer Spaanse les, dit ging over klok kijken en de weg vragen en wijzen. Als we op zoek zijn naar een kroeg of de weg kwijt zijn moet dit wel lukken dus. Daarna zijn Cas, Marc en Tim naar een heel groot winkelcentrum in Jerez de la frontera gegaan, waar van alles te doen was. Jordi is thuis gebleven om te hardlopen en te hobbiën aan zijn stageverslag. Onderweg naar Jerez concludeerde Marc dat hij zijn rijbewijs niet bij had, en ja hoor 10 minuten later, 5 kilometer verderop stonden ze op de rotonde controle te houden. In eerste instantie wou die ons aan de kant zetten, dankzij onze lieve lach, stralende gezichtjes, mooie baardjes, beleefde kopjes en Nederlands kenteken zwaaide hij een gebaar van rij maar door, gas op die lollie!!! In het winkelcentrum hebben we verschillende winkels afgeslenterd op zoek naar een geschikt outfit voor ons allen. Jack & Jones, H&M alles heel goedkoop!! Daarna op t oog een goedkope pleureszaak binnengelopen omdat we wel mooie schoenen zagen, achteraf hing er allemaal merkkleding binnen voor spotgoedkope prijzen. Er lagen meer kleren op de grond als aan de hangers, dit komt hoogst waarschijnlijk door de koopjes jagers. De honger sloeg toe en we zijn op zoek gegaan naar een goede schaftkiet, we werden al snel naar binnen geroepen door een Spaanse kerel die op popeye leek en ook nog Engels sprak. Hij kon het eten goed vertalen en smeerde ons een mooie aanbieding aan. Grote Spanish omelet, kipvingers, chips en een groot glas drinken. Achteraf was dit veelste veel we hadden per persoon voor vijf man te eten. Met een overvolle buik en de dolle bui die we hadden, zijn we richting de bowling gelopen. voor 3,80 per persoon hebben we een half uur lang met ballen naar pionnen liggen smijten. Tim was de winnaar!! dit keer… De tijd vloog half 12 toch maar besloten richting huis te rijden, TomTom had een mooie toeristische route bedacht, het leek hem leuk ons helemaal door het oude gedeelte van Jerez rondjes te laten rijden. Om half 2 lagen we horizontaal!

Vrijdag 14 December,
Nondeju wat zijn we lam!!! Gek hoor! Voor de verandering regende het een keer buiten. Zo konden we lekker afkoelen en wakker worden. Jordi gaat deze middag uit eten met zijn collega´s wij gaan lekker fitnissen. Vanavond komt Sabien langs om te eten en het gezellig te hebben met ons. En dan vroeg ons nest in want morgen om 3:30 staat de wekker ingesteld om richting het vliegveld van Sevilla te rijden, Cas en Marc gaan richting Hollandia, Tim en Jordi gaan naar Benalmadena lekker ontspannen.

Tot en sinas, komende vier dagen geen verslag totdat we weer allemaal bijeen zijn gekomen in puerto Real, Cadiz.

Greatz Tim & Cas

• 14 December 2012 - 14:17

Ria:

Wil je een keer zo'n handrembocht hier voordoen bijvoorbeeld op de Leeuweriksweg. Leuk dat je even naar huis komt. Kunnen we zien of je nou echt afgevallen bent! Ha ha.
    Gr Ria

• 14 December 2012 - 18:06

Twijfel je daar aan?!

• 15 December 2012 - 14:37

Miek Duffhues:

Wat een mazzelaars zijn jullie met die politie overal!!!!
    Enne ......... mooi lijntje hoor Cas. Ga door met dat sporten, het staat je goed.
    Groetjes

Miek