De kerst dagen - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu De kerst dagen - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

De kerst dagen

26 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Nog even terug komend op gister avond, één terrasje in Puerto Real is het niet geworden. We hebben een half uurtje rond gelopen en alles was uitgestorven, toen zijn we maar in de auto gesprongen om iets te gaan zoeken verder weg van huis af. In Santa Maria was het al helemaal dood zelfs de 24 uur Mac was dicht, in Jerez hadden we al meer hoop toen we een hoop jong met plastictasje zagen lopen met drank. Wij de auto in een parkeergarage gezet waar we al eerder geweest waren, lift naar boven en je komt direct uit op een plein. Dit was het plein waar iedereen het die avond op een zuipen ging zetten. Wij zonder plastic tasjes en met de hoop dat er ergens een kroegje zou zijn die nog open was hebben we een half uur op het plein gestaan en zijn toen weer terug gegaan naar ons appartement om flink wat tasjes mee te nemen, 25 minuten rijden later in Puerto Real zagen we een soort zelfde tafereel ontstaan in een park niet zo ver van ons appartement vandaan. Wij onze tasjes thuis gevuld en hebben ons samengevoegd met de menigte in het park, ongeveer 1000 man die in een park met auto’s beats pompen en nog een beetje vuurwerk aan het afsteken zijn! Goeie kerst avond!!

Dinsdag 25 December,
Aangezien we gisteren pas om half 5 horizontaal lagen duurde het even voordat we allemaal paraat waren en aan de dag konden beginnen. Als ontbijt weer een cornflakes maaltijd naar binnen gewerkt. We moesten onze cadeaus nog inpakken voor die avond en toen we ons realiseerde dat we geen plakband in huis hadden hebben we alles uit de kast gehaald om het zo shiny mogelijk in te pakken, hiervoor hebben we gebruikt, tireps, nagellak, cornflakes dozen bierverpakkingen en natuurlijk inpakpapier. Wij de kerstboom nog op tafel geplaatst en onze cadeaus er omheen gelegd. Toen dat achter de rug was hebben we Sabien opgehaald en zijn vandaar uit naar Michelle en Gerard gereden om weer verder te werken aan de MG.

Vanaf hier wil Sabien zich in ons verslag gaan mengen, aangezien ze vind dat ze door ons neergehaald wordt en we niet altijd even lief en positief over haar schrijven, hebben we haar gevraagd om zelf maar iets te fabriceren, kijken of ze het zelf wel kan.

Afspraak = afspraak!

Vanaf hier hebben we dus een ingezonden stuk ontvangen van Sabien, we hebben het uiteraard 100% intact gelaten..:)

Toen eindelijk aangekomen bij Sabien (die trouwens een straat van het mooiste strand van Chiclana vandaan woont) hebben we maar even moeten wachten want Sabien was mooi op tijd klaar! en helemaal in kerststijl (zo'n kerstjurkje enz) in tegenstelling tot ons want wij waren natuurlijk gekleed in onze chique werkkleding. Op weg in de auto hebben we natuurlijk onze favoriete muziekjes Sugababes, atomnic kitten en al die andere knallers opgezet. Eenmaal aangekomen bij Michelle en gerard zijn we gelijk aan de slag gegaan met klussen, terwijl Sabien buiten aan het zonnen was (want het was wel 25 graden!!) Nog wat gaan drinken met michelle, gerard, Sabien en een duitse mevrouw en toen naar huis gereden nadat we sabien ongeveer gedwongen hadden dat ze moest rijden maar ze dat niet kon met hakken aan waar ze natuurlijk gelijk in had. Onderweg kwam Sabien (die eigenlijk voor ons zou koken omdat ze dat beter kan dan ons en we wel eens wat lekkers te eten wouden eten..) met het geweldige idee om misschien toch maar ergens wat te gaan eten want het was natuurlijk wel kerst en wij hadden de opdracht van boodschappen doen voor kerst niet helemaal begrepen dus we hadden alleen maar boontjes, vlees en aardappels in huis zoals dagelijks eigenlijk. We vonden dit natuurlijk een super goed idee! Eenmaal thuis aangekomen zijn wij eerst gaan douchen want dat was hard nodig. Ondertussen heeft Sabien de tomatensoep (bedankt moeder van tim!!) gemaakt waar we heel veel zin in hadden! Het was super lekker! na het eten van de tomatensoep zijn we het dorp ingegaan op zoek naar een plek om te gaan eten.. maar natuurlijk was er in ons uitgestorven dorp geen enkele plek open (maar das typisch Spaans om met kerst dicht te zitten) Toen besloten we maar om richting Cadiz te gaan omdat we daar meer kans van slagen zouden hebben. Onderweg moest Marc zijn frustraties natuurlijk kwijt en daarom vinden we het heel fijn als Sabien er is want dan kunnen we haar mooi als pispaaltje gebruiken, gelukkig heeft Sabien een ego wat dat wel kan handelen en komt ze zo nu en dan even keihard terug. In Cadiz vonden we al snel een restaurant met wat we dachten goed eten! Het zag er behoorlijk chique uit maar daar hebben we ons gedrag niet op aangepast. We zijn flink gaan eten maar het viel wel een beetje tegen met wat we hadden verwacht van de gerechten aangezien het er zo chique uitzag. Er kwamen heel gezellig Nederlanders aan de tafel naast ons zitten dus helaas moesten we opletten met wat we zeiden. Maargoed dat we gelijk doorhadden dat ze Nederlanders waren voordat we begonnen met afkraken.

Rond 11 uur waren we weer thuis, toen gingen we beginnen aan het cadeauspel /dobbelsteen spel. We hadden allemaal een aantal cadeaus gekocht voor 10 euro en dit ingepakt met hints erop (helaas waren wij zo dom om plakband te vergeten dus onze cadeautjes waren ingepakt met alles wat we nog in huis hadden...) Sabien had (super lief) het spel gemaakt, inclusief opdracht kaartjes en uitleg dingen.. (pluspunten) Het spel duurde 3 rondes lang en om kwart voor 1 waren we er klaar mee. Na veel afpakken, doorschuiven en weggeven zijn we allemaal met cadeautjes geëindigd. Zo had Marc bijvoorbeeld een plamuurmes, Tim een bus groene verf en een Jezus beeldje, Cas had smurrie, Jordi had tandpasta en Sabien had een beeldje van een Afrikaan en een feestpakket. Toen we de afrikaan en Jezus het raam uit hadden gegooid zijn we gegaan om Sabien naar huis te brengen. Onderweg werden we nog vermaakt met de afspeellijst van Sabien (die ECHT goed was) en haar toen netjes thuis afgezet want zo lief zijn we dan ook wel weer.

Hartelijk dank voor deze mooie woorden Sabien!

Woensdag 26 December,
In Nederland een vrije dag maar voor onze een zware werkdag na de 1e kerstdag. 2e kerstdag is net iets te Nederlands. Na een te zware werkdag maar gaan fitnissen om ons alcohol weer uit te zweten. En aangezien hij al een paar dagen dicht was geweest in verband de feestdagen werd het ook wel weer eens tijd dat we gingen! Als avond eten hadden we ons voorbestemde kerst diner van gister maar opgegeten aangezien het toch 2e kerstdag is in Nederland. En op dit moment zijn we aan het proberen een filmpje aan te zetten via de Xbox maar onze gedownloade film wil niet mee werken, het betreft de film: Inception.

Groetjes Tim & Cas en niet te vergeten onze debutant Sabien!

• 26 December 2012 - 22:24

Ria:

Klussen op Eerste Kerstdag is dat normaal in Spanje? Je hebt toch wel kennis gemaakt met die Nederlanders!
    Wel een heel andere Kerst als hier, maar ook leuk!
    Dan ga je straks het eten in Nederland wel waarderen he!
    Heel veel plezier en groetjes Ria

• 27 December 2012 - 08:47

Miek:

Ik vind de bijdrage van Sabien wel een verrijking, al geloof ik er niets van dat jullie daar niets in veranderd hebben:) fijn dat jullie toch nog een eigentijdse invulling van een kerstviering gevonden hebben! Werk ze de komende dagen en pas op met vuurwerk met oudjaar.

• 27 December 2012 - 09:58

Sabien Engels:

Top! en helemaal niks aangepast! netjes!

• 27 December 2012 - 20:34

Tiny En Diny:

Goh...jullie hebben dus toch nog echt kerst gevierd, jammer voor jullie dat er zo veel gesloten was, maar jullie zijn inmiddels zo creatief geworden in het verzinnen dat oplossingen !!!! jullie verzinnen dan wel weer iets anders.en..... geweldig hoe jullie dat weer aangepakt hebben met het inpakken van de cadeau's zonder plakband.
    Nou...even weer een paar dagen flink werken en fitnessen, dan kun je weer met een paar kilo's minder aan de volgende festiviteit beginnen.
    Wij wensen jullie een knallend uiteinde en een mooie nieuwjaarsdag zonder al te zware kater.
    groetjes Tiny en Diny

• 28 December 2012 - 15:40

Lieke:

Heb je toch nog iets aan een plastictasjes!

• 28 December 2012 - 22:14

Tante Let:

Go jo wat beleven jullie toch veel. Volgens mij is 24 uur in een dag te kort voor jullie en kunnen jullie straks hier thuis niet meer wennen. Ik ben wel jaloers op die 25 graden.
    Wel geweldig zoals jullie alles oplossen nu natuurlijk nog iets verzinnen voor oud en nieuwjaarsdag.
    Geef er een knallend einde aan maar doe voorzichtig.
    tante Let.

• 29 December 2012 - 00:41

PaPiDeTim:

Hallo mannen,

Uit het verslag is wel op te maken, dat jullie daar met 4 mannen zitten. Zo te lezen gaat alles muy bien en vermaken jullie je daar prima. We zien jullie eind januari a.s., als we Puerto Real en omgeving ff komen bezoeken. Fijn weekend en goede jaarwisseling allemaal. We spreken elkaar nog wel. Groeten.

• 30 December 2012 - 12:43

Hans Dernison:

Het is mij niet duidelijk welk stukje nou door Sabien is geschreven. Als er iets staat in de tweede persoon meervoud denk ik dat dat door de jongens is geschreven, dus verbaast het mij als er dan onder staat dat het een stukje van Sabien is.

• 30 December 2012 - 13:00

Hans Dernison:

Helemaal fout van mij, ik ben niet zo goed in taal. Ik bedoelde de eerste persoon meervoud in plaats van de tweede persoon meervoud.
    Veel plezier met oud en nieuw. Ben benieuwd hoe de spanjaarden dat doen. Ik lees het wel van jullie.