Sevilla - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Sevilla

30 December 2012 | Spanje, Puerto Real

Donderdag 27 December,
Na een weer zeer stressvolle werkdag op zoek gegaan naar een manier om bij ons op het dakterras te komen, we hebben hiervoor Marc 5 meter naar beneden moeten gooien maar dan hedde ook wat! Een riant dakterras waar wij ons eigen in de vrije uurtjes goed kunnen bruinen. Het enigste probleem is dat het nogal lastig te bereiken is en dat enig klim ervaring vereist is. Gelukkig hebben we op de basisschool allemaal goede apenkooi lessen gehad. ’S middags na de Spaanse les naar de plaatselijke bazaar geweest om te kijken of ze wat dingen/hulpmiddelen hadden om het bij ons op het dak makkelijker te maken. We hebben hier een verlengkabel van 15 meter gevonden om ons tosti ijzer te kunnen gebruiken en al onze laptops aan te sluiten. Verder nog een stuk touw dat we aan een mandje geknoopt hebben om al onze spullen boven te krijgen. Ook het was rek hebben we op het dak gehesen en kunnen we onze kleren d.m.v. het mandje boven krijgen, werkt allemaal perfect!! De Schoorsteen van de afzuiging in de keuken gebruiken we als praatpaal om iets door te geven aan iemand die beneden is. De zon staat hier van 12.00 tot 18.00 op het dak dus we hebben niks te klagen. Na het chillen zijn we nog gaan sporten, om niet te veel gewend te raken aan het goede leven en een beetje sportief ingesteld te blijven. De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan, Home Alone 2012 aan gezet, drankje erbij en op tijd weer ons bed opgezocht.

Vrijdag 28 December,
Tijdens het werk een telefoontje van Jordi gekregen,hij was zo wit als onze stekkerdoos, en die is wit!!! Dus Cas zo lief om hem even thuis af te gooien. Toen we om 2 uur allemaal thuis aankwamen, direct al het lekkers dat we in huis hadden bij elkaar verzameld om naar boven te takelen met ons mandje. Ook het tosti ijzer mocht mee. We hebben uitgebreid kunnen lunchen in het zonnetje. Na enige uurtjes slapen op het dak toch maar besloten om weer naar beneden te gaan om ons klaar te gaan maken voor een avondje stappen in Jerez de la Frontera. Behalve Jordi want die voelde zich eigen nog te ziek om ook maar iets te doen. Voor we naar Jerez gingen zijn we eerst de auto gaan aftanken, dit was nodig omdat we wouden voorkomen dat we zoals vorige week zonder benzine kwamen te staan. Bij het tankstation kwamen we met het briljante idee om ons oliepeil eens te controleren. Maar goed ook want er kon nog 2 liter bij, dorstige Fiat. In Jerez zijn we begonnen met een terrasje waar we veel voor weinig hadden en ook wat konden eten. Daarna even rond gelopen om te kijken wat er open was. Op een pleintje verderop stond allemaal oud volk te doen alsof ze dorst hadden. We zijn doorgelopen naar een club waar we al eerder geweest waren (2 fingers, dos huppelepup oftewel beber ofiets). Er was geen kloot te doen, de vier bewakers vertelde ons dat we om 2 uur maar moesten terug komen omdat het dan pas begon. Aangezien we de volgende dag vroeg naar Sevilla wilden rijden, leek ons het geen goede optie om tot dan te wachtten maar we hadden nog geen zin om naar huis te gaan. Dus zijn we weer terug gelopen met het idee om eens de andere kant op te lopen hebben we onderweg nog een paar Spanjaarden de weg gewezen die op zoek waren naar de 2 vingers. Toen we op het plein kwamen zag Tim een groep meiden staan en vroeg hen de weg (waarschijnlijk hadden ze elkaar bij de tandarts ontmoet want het stond allemaal schots en scheef). Ze begonnen over de 2 vingers, we weten niet wat ze PRECIES bedoelde maar we denken de club. Dus maar weer die kant in gegaan, dit keer met de auto naar de 2 vingers gereden. We hebben binnen even een drankje gepakt en gekeken wat er allemaal binnen kwam, dit was niet mis. TETTERS!!! Toch maar gegaan omdat het TOCH al weer laat aan het worden was en er om half 3 nog niets te doen was. Bij de auto aangekomen, stonden de mensen die we van te voren de weg gewezen hadden naast ons in de auto zich te bezatten. Hier hebben we nog een tijdje mee staan buurten, ze kwamen uit Sevilla dus dat kwam goed uit want we hebben meteen gevraagd welke plaatsen mooi zijn om te bezichtigen en welke om uit te gaan, meteen wat nummers uit gewisseld voor als we nog ooit vragen hadden. Heel het gesprek ging met handen en voeten want ze studeerden Engels maar hier merkte we vrij weinig van…

Zaterdag 29 December,
Wat later opgestaan dan verwacht, omdat we het blijkbaar toch net een klein beetje te laat hadden gemaakt gisteravond. Jordi nog niet helemaal goed maar toch mee gegaan naar Sevilla. Rond half 11 zijn we aangereden. Ruim een uur later zijn we aangekomen op bestemming en hebben we de auto in een parkeergarage gedropt waar we achteraf veel te veel voor betaald hebben (€15). Toen we de Mac aangegeven zagen staan wisten we meteen waar we heen moesten, want hier hadden we wifi want we wisten begod niet waar we waren. Cas had wel een boekje bij waar alles in stond over Sevilla maar hiermee konden we nog niet zien waar we op dat moment waren. We wouden als eerst naar het paleis van the Dictator, gids Cas heeft de route helemaal uitgestippeld met zijn telefoon en zo konden we via google maps offline onze weg vervolgen. Onderweg zijn we bij een parkje beland waar Jordi gruwelijk geil werd en direct een boner kreeg want hij zag een ijsbaan waar hij graag overheen wou glijden. Helaas waren ze de baan aan het schoonmaken en mocht niemand het ijs op, Jordi kon zijn droom niet waar maken en baalde enorm. Verder was het een mooi parkje met verschillede fonteintjes, een reuzenrad, een hoop houten chaletjes waar voedsel verkocht werd en een hoop te doen was voor kinderen. Parkje uitgelopen zagen we een enorme deur toen we die door waren stonden we plots midden in het paleis die nondeju huge was! Tim en Marc werden al snel door een waarzegster belazerd, ze gaf ze een takje die ze geplukt had en las de handpalmen zo voorspelde ze hun toekomst. Aangezien ze hier weinig van verstonden, had dit vrij weinig zin gehad. Het enige wat we er uit haalden was dat Marc 2 kinderen zou krijgen, een dochter en een zoon en Tim zou 3 kinderen krijgen en een fortuin aan geld. Het takke wijf vroeg €5 voor deze nonsens. We zijn snel naar boven gevlucht en konden vanaf boven zien hoe ze nog meer mensen belazerde met haar gekut. Tim voorspeld dat ze zelf binnen een uur een heel fortuin heeft. Daarna flink wat foto’s geschoten van het gebouw. In het aangelegen parkje hebben we een 4 persoons fiets gehuurd waar we 2 aan 2 zaten en een half uur mee rond mochten fietsen. We hebben hier flink wat mee rond gecrost. 17 wheelies en 20 minuten later het hele park al gezien dus de fiets maar weer ingeleverd nu hij nog heel was. We zijn hierna onze weg vervolgd naar Santa Cruz, dit is een voormalige juderia (joodse wijk) in Sevilla, hier ook flink wat pica’s gemaakt. Later nog een terrasje gepakt in het zonnetje om de dorst te lessen en wat te eten. Hierna hebben we de menigte gevolgd en kwamen we in een drukkere winkelstraat terecht. Hier zijn we een kerk in gelopen waar ze een kerststal op schaal heel mooi hadden nagebouwd (noemen ze hier Belen). Dit hadden we al vlug weer gezien dus weer de menigte achteraan gelopen. Op straat was van alles te doen, levende standbeelden en soort van fakirs die elkaar op 1 stok omhoog hielden. Enkele meters verderop liepen we het echte winkelcentrum van Sevilla in, heel veel winkels en een hoop mensen. Er stonden lange rijen mensen bij kerken, waar waarschijnlijk ook iets van Belen te zien was. Toen we verderop weer een Mac zagen zijn we weer gebruik gaan maken van het wifi en hebben even opgezocht waar we de club’s konden vinden. Heel toevallig zaten we letterlijk 10 meter van de club af die in het zelfde gebouw zat. De grootste club van Sevilla genaamd Buddha. We hadden het fantastische idee om drank te halen zodat we beetje konden indrinken, en dan de auto uit de parkeergarage te halen en hem ergens op een rustige donkere plek neer te zetten zodat we even 2 uur de ogen konden sluiten. Na onze powernap rond 9 uur op zoek gegaan naar iets om onze hongerige buiken te vullen. We hebben de auto een paar honderd meter van de club geparkeerd en zijn naar het bijgelegen winkelcentrum gegaan om een restaurantje te zoeken. Dit was al vlug gelukt, een Amerikaans restaurant waar veel ook echt veel was, echt Amerikaans dus! Iedereen had spareribs behalve Tim want die eet niet van het bod! Al het eten smaakte goed en alles was dus ook op gegaan. Daarna zijn we naar de auto gegaan om ons gekochte drank te nuttigen. Om half 1 zijn we richting Buddha gelopen waar het allemaal moest gaan gebeuren. Toen we voor de deur stonden leek het dicht, en dat was de buitendeur ook! Hopeloos wouden we even binnen gaan staan om te bedenken waar dat het op sloeg, bleek dat we er via het winkelcentrum in moesten. Opgelucht wouden we naar binnen lopen tot dat de uitsmijter ons tegen hield, en ons tot grote teleurstelling vertelde dat de club deze nacht is afgehuurd voor business people. Wij dus 4 uur voor niks rond gecirculeerd rondom de club… Balen!! We hebben de uitsmijter gevraagd wat nog meer een goede tent was en hij raadde ons Bandalai aan. Hier waren we eerder vandaag al eens langs gereden. We zijn terug gegaan naar onze auto die we al hadden omgebouwd tot camper. Een paar minuten later stonden we in de rij bij de Bandelai, het zag er allemaal duur uit. Het gebouw leek op een grote villa met rondom gekleurd licht er op. De beveiliging stond er allemaal in een net pak met stropdas bij. We hebben hier €10 betaald aan intree de man. Eenmaal binnen was het er nog vrij rustig, maar mooi dat het er was!! Het leek wel een of andere tempel en alles was echt af!, de vormen van het gebouw de verlichting die aan het dak hing de buddha beelden die binnen stonden en bovendien werd er ook nog goeie muziek gedraaid. Om het af te maken was het hier ook nog mogelijk om waterpijp te roken. We hebben z’n best staan dansen met zijn allen en ook op zijn tijd even lekker in de chillroom gezeten. Na enige tijd kwam er een gast binnen van zeker 2,50 lang waarvan wij al zagen dat hij Nederlands was. Hij zit bij het basketball team van Sevilla. Niet gek vanwege zijn absurde lengte. Toen we erachter kwamen dat 1 pilsje €4 kost en een mixdrankje €8 ging onze zin naar alcohol en het blijven in de club al snel weg. Dus de pilsjes tot de laatste druppel leeg gedronken en besloten om maar weer richting Puerto Real te gaan. 6 uur lagen we in bed mooie tijd, muy bien!

Zondag 30 December,
Opgestaan rond 2 uur en allemaal op eigen kracht een ontbijtje klaar gemaakt en het dak opgeklommen waar we de rest van deze middag hebben doorgebracht en een begin is gezet aan het verslag. Rond een uur of 6 begon het flink af te koelen en zijn we dekking gaan zoeken in ons appartement, waar we het verslag hebben voortgezet lurkend aan de waterpijp. Als avond maal staan erwtjes op het menu en vanavond zal wel weer een filmpje worden.

Salud! from the roof top in Puerto Real
Tim & Cas

• 30 December 2012 - 20:40

Ria:

Weer een heel avontuur daar in Sevilla! Ik hoor het wel jullie zijn beter in iets opzoeken op je i phone dan iets vinden in een boek!! Jullie feesten wel heel wat af daar in Spanje strak kennen jullie alle clubs in de omgeving van binnen en van buiten.
    Wat een leuke vinding dat dakterras vn jullie, zou ik er ook kunnen komen?!
    Veel plezier en ben benieuwd naar jullie goede voornemens voor het nieuwe jaar! Ha ha

• 30 December 2012 - 23:53

Ine:

Wat hebben jullie het goed daar, ik heb genoten van jullie verhaal! Wat schrijven jullie leuk. Hoor niet zoveel over stage? Maar zal ook wel goed komen. Een hele fijne jaarwisseling voor jullie allen! Hebben jullie vuurwerk kunnen vinden! anders toch een flitsend en knallend geweldig goed nieuwjaar voor jullie gewenst!!!

• 31 December 2012 - 00:37

Tim:

Stage? Wat is dat?

• 31 December 2012 - 10:50

Miek:

Jullie kunnen wel een reisgidsje uit gaan geven met zulke goede beschrijvingen. Leuk om te lezen.
    Hier is het oude jaar met veel geknal begonnen. Luca (hondje) ligt onder de tafel te wachten op betere tijden.
    Voor jullie allemaal een goed uiteinde en nog veel plezier in het nieuwe jaar!

• 31 December 2012 - 20:41

Monique:

Ik blijf me verbazen wat jullie allemaal mee maken. En het loopt ook allemaal goed af. super.
    Ik wens jullie een heel goed uiteinde en een geweldig 2013. Geniet er nog maar van.

Groetjes Monique.

• 01 Januari 2013 - 09:06

Ria:

De beste wensen allemaal! En een leerzaam 2013!

• 01 Januari 2013 - 22:28

Tante Let:

Hallo Cas.
    Ik zal nu laten zien dat mijn nederlands toch wel prima is, maar dat het meer ligt aan de tablet van je moeder. Heerlijk dat je al in zo veel plaatsen bent geweest. Als ik jullie was zou ik ook een keer naar Gibraltar gaan. Moet ook een bijzondere plaats zijn. Wel engels geloof ik. We hebben een heel gezellig oud en nieuw gevierd in Uden maar hebben je wel gemist. Volgend jaar weer maar dasn met jou erbij.
    Dus alsnog voor allemaal de beste wensen en gedraag jullie netjes.
    Groetjes Tante Let