Jaarwisseling - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Jaarwisseling - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Jaarwisseling

02 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Maandag 31 December,
Oudejaarsdag, een vrije dag op het werk en daar goed gebruik van gemaakt want om 11:00 werden we uitgerust wakker. En uiteraard weer een goed tosti ontbijtje klaargemaakt. We hebben onze tijd tot 17:00 uur doorgebracht met game en vooral niet te veel doen. Tim en Cas zijn daarna nog een poging gaan doen om het raam van de auto dat niet meer omlaag gaat te maken. Na het demonteren van het deurpaneel constateerde Tim al snel dat er iets mis was in het motortje. Aangezien onze sloopauto het niet waard is om een nieuw raammechanisme te kopen besloot Tim om het motortje uit elkaar te halen en maar te zien wat er nog aan te redden was, dit was niet veel. Het plastic tandwiel was helemaal vertieft en was niks meer van te maken. We hebben als noodoplossing de metalen geleiding van het raam eraf gehaald en dit met een doek die we binnen vonden onder het raam geplaatst. Daarna snel naar de Mercadonna gereden die al bijna ging sluiten om 3 liter zonnebloem olie te halen. We hebben van de ouders van Tim oliebollenmix ontvangen zo dat we toch een beetje dat nieuwjaars gevoel hier zouden krijgen. Cas is heel fanatiek al aan de slag geweest om de oliebollen mix te rijzen op ons laatste beetje verwarming dat we nog hebben(die we niet te lang aan moeten hebben anders hebben we geen stroom meer). Hij heeft de olie goed opgewarmd in een pan omdat we geen frietpan hebben. Cas wist precies hoe hij te werk moest gaan want hij is een ervaren oliebollen bakker. We hebben lekker gegeten en de lekkerste zwarte bewaard voor Sabien. Omdat we geen drank in huis hadden en dus ook geen champagne om te ontkurken om 12uur en tot de conclusie kwamen dat alles al zowat dicht was hebben we een rondje door onze buurt gelopen of er nog ergens wat te halen viel, uiteindelijk bij de plaatselijke benzone pomp het een en andere weten in te slaan. Daarna hebben we nog even de oogjes gesloten zodat we goed fit waren voor de lange nacht die ons te wachten stond. 23.00 weer wakker geworden om klaar te maken, 23.45 zijn we de straat opgegaan met camera mee en wat tasjes gevuld met champagne en sterke drank (we hebben alles gefilmd van 23.55 t/m 00.05). Werkelijk waar, geloof het of niet maar er was niks te beleven op straat!! Alle gezelligheid zat binnen, er reden een paar verdwaalde auto’s rond, helemaal niks geen vuurwerk te horen en we hadden er zo veel van verwacht… We zijn eerst richting het parkje gelopen waar we vorige week zijn geweest. Met de hoop dat iedereen daar zou zijn hadden we alweer een tegenvaller, eenmaal daar aangekomen stond er helemaal niemand! dus we zijn meteen richting de boulevard gelopen om te kijken of iedereen daar naar een mooie vuurwerk show aan het kijken zou zijn. Onderweg daar naar toe sloeg de wijzer van de klok 12 uur en hebben we elkaar op straat maar het beste gewenst. De champagne flessen hebben we ontkurkt en keken naar de lucht om te zien waar het vuurwerk was, links, rechts, midden en ondersteboven maar we hebben niks gezien om 12 uur!!! Heel erg vaag dit, we vroegen ons al af of onze klokken wel klopte!?! We hoorden binnen wat mensen schreeuwen dus dat overtuigde ons er nog net van dat het 12 uur moest zijn. Toch maar onze weg vervolgd richting de boulevard, onderweg toch nog wat knallen gehoord in de verte. Bij de boulevard zat een klein groepje mensen die aan de drank zaten. Dus wij het voor ons dichts bijzijnde bankje gepakt en onze drank die we mee hadden genomen genuttigd. Daarna maar weer richting het park gegaan om te kijken of er inmiddels iemand was. En jawel er stonden wat mensen, bijna alle jongens waren heel strak in het pak gekomen en alle dames met hoge hakjes en rokjes. Wij vielen met onze casual kleding meteen door de mand. We hadden al gauw weer een plekje gevonden. Toen Tim op een bankje zat, kwam er al gauw een groepje bil aan bil met Tim zitten. Aangezien er 2 spettertjes regen naar beneden kwamen werden er meteen met lomp geweld een paar paraplu’s uitgeklapt door de dames. Tim had geluk want hij zat ook onder de paraplu van 1 van hen. De meiden zochten al meteen contact met ons. ‘’Hello’’ zeiden ze, verder was communiceren best ingewikkeld omdat de meiden weinig tot slecht Engels spraken. We hebben ze gejoint op Facebook dus waarschijnlijk gaan we ze nog vaker zien en zoeken we wel een manier om te communiceren. We kwamen met het briljante idee om contact te zoeken met de andere Nederlanders die in Puerto Real zitten. We hebben aan Michelle het telefoonnummer van hun gevraagd en ze direct op gebeld. Ze vertelde ons dat hun ouders bij ze waren maar later hebben we bij de Mercadonna gemeet. We hebben de 2 jongens meegenomen naar ons appartement om even te laten zien hoe het er bij ons uit zag en wat gegeten en gedronken. Daarna naar onze auto gelopen en de auto volgepropt om naar Cadiz te gaan. De eerste disco waar we normaal eerst heen gaan om voor 04.00 bandjes te scoren voor de grotere club was dicht. Dus hebben we geprobeerd om zonder bandjes te gaan maar nu was er weer een intreeticket nodig. Teleurgesteld maar weer door gelopen naar de volgende club in het rijtje waar we voor 20 euro binnen mochten en onbeperkt drinken, dit klonk als een goed idee en drank in de mond. We hebben ons hier goed vermaakt tot 8.00, ons drinken er uit gedronken en flink gedanst op dub-step muziek.

Dinsdag 1 Januari,
Omdat we gister pas rond 8.30 te bed lagen, hebben we vandaag geslapen tot 15.00. Een goede nieuwjaarsdag en nergens last van. Dat is nog eens lekker wakker worden. We hadden al lang gepland om vandaag een nieuwjaarsduik te doen omdat we Sabien graag in bikini willen zien. We zijn hier expres vroeg voor opgestaan. Het mietje haakte af omdat ze het te koud vond.. dus later op de avond nadat Cas de afwas had gedaan, het huis gecleaned en maar een filmpie op gezet.

feliz año nuevo
Saludos Tim y Cas

Het filmpje van 23:55 t/m 00:05 hebben we op dropbox geupload, de link staat hieronder! Veel kijk plezier!!

• 02 Januari 2013 - 15:56

Miek:

Goed dat jullie onder primitieve omstandigheden oliebollen kunnen bakken en wat sneu dat er, als jullie zo goed voorbereid op een gezellige jaarwisseling de straat op gaan, niets te doen blijkt. Daar snap je als echte Hollander toch niets van!
    Maar ik las dat jullie je er goed overheen gezet hebben en er toch een gezellige avond van gemaakt hebben.
    Gelukkig Nieuwjaar mannen!

• 02 Januari 2013 - 16:40

Hans Dernison:

Nou, nou, de verhalen worden steeds langer. Zo blijven we goed op de hoogte.
    Je ziet maar weer dat de gewoontes met oud en nieuw niet overal hetzelfde zijn.

• 02 Januari 2013 - 22:18

Egie:

Knap om zelf oliebollen te bakken. Kennen ze die daar ook niet? Ik vraag me wel af wie de grootste mietjes zijn, jullie of Sabien. Als zij het te koud vindt laten jullie toch zien wie de echte bikkels zijn.
    Allemaal een heel goed 2013.

• 03 Januari 2013 - 00:00

Ine:

Kei goed dat jullie oliebollen gelukt zijn, ben trots op jullie! Als jullie thuis komen kunnen jullie een heel huishouden draaien met wassen, koken en poetsen! Wens jullie allen een heel gelukkig, gezond, vooral ook leerzaam en liefdevol jaar toe! En hoop dat jullie er toch weer zin in krijgen om dit jaar weer eens naar "huis" te komen! fijne tijd nog!

• 03 Januari 2013 - 14:02

Monique:

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Toch jammer dat zo'n stapavondje dan niet helemaal loopt zoals jullie verwacht hadden, maar volgens mij maken jullie dat op andere dagen wel goed. Wat voor een watje moet je wel niet zijn als je het in Spanje al te koud vind voor een nieuwjaarsduik. Laat ze dat een keer in Nederland doen !?!?
    Nu er weer volop tegenaan zodat je ook nog iets leert op je stage.
    Groetjes Monique.

• 04 Januari 2013 - 18:56

Desirée:

De beste wensen voor jullie in het verre Spanje. Wel jammer dat ze geen vuurwerk hebben en zo. Maar die oliebollen zagen er prima uit. Wat wil je ook na al die jaren ervaring met je vader.
    Die meiden zagen er ook niet verkeerd uit. Ik zou zeggen.....houden !

• 04 Januari 2013 - 23:09

Francien En Theo:

Tim, jij vermaakt je daar prima, zo te lezen.
    Wij wensen je een gelukkig nieuwjaar toe.

• 08 Januari 2013 - 17:29

Tiny En Diny:

Hoi Heren
    Wij wensen jullie een heel fijn 2013 toe.
    Wel gek, dat het ginds zo minimaal gevierd wordt en hier zo uitbundig.
    Maar jullie hebben , met jullie creativiteit , er toch weer iets leuks van gemaakt.
    Cas, volgend jaar bak jij de oliebollen voor de hele buurt ??????
    groetjes tiny en diny