Rustig begin van het jaar! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu Rustig begin van het jaar! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van puertorealstage - WaarBenJij.nu

Rustig begin van het jaar!

06 Januari 2013 | Spanje, Puerto Real

Woensdag 2 Januari,
Vandaag weer begonnen met werken na alweer een lang weekend. Eenmaal aangekomen op het werk was het er vrij donker en waren er weinig collega’s aanwezig. Bijna iedereen had een paar snipperdagen genomen dus wij waren de enige op de werkplaats. Thuisgekomen van het werk zijn we meteen weer gaan genieten op ons dakterras waar het zonnetje al op ons aan het wachten was. De was drogen op het dak was een goed idee want de zon staat hier overdag continu op, jammer dat de regen afgelopen nacht een beetje heeft tegen gewerkt. We hebben gewacht tot de zon zijn laatste straaltjes heeft laten zien en zijn weer naar beneden geklauterd om ons klaar te maken voor het fitnissen. We moesten hier weer opnieuw betalen aangezien onze eerste maand daar voorbij was. ’S avonds hebben we the Dictator opgezet, die we vandaag op het werk gedownload hadden. Het was leuk om het paleis van the dictator terug te zien in de film. Het was wel veel bewerkt maar je herkende het nog goed!

Donderdag 3 Januari,
Na weer een zeer nuttige dag op het werk te hebben doorgebracht hebben we allemaal weer een goeie lunch naar binnen gewerkt, één pot knakworsten de man, behalve Cas want die lag al te bakken in de sunshine. Om 3 uur vaste prik natuurlijk weer Spaanse les waar we allemaal steeds meer ons best aan het doen zijn om bij de Spaanse chicas in de smaak te vallen. Als avondeten hadden Jordi en Tim de macaroni van gister nog maar is opgewarmd, Cas en Marc vonden één dag wel genoeg, aangezien Marc niet zo’n fan is van de groente en Cas niet van die rooien saus hebben ze maar hamburgers gebakken. Verder die avond niet veel meer uitgevoerd als alleen maar op de bank liggen en game.

Vrijdag 4 Januari,
Vandaag zijn we even naar El Puerto de Santa Maria geweest, we zijn gelijk even wezen kijken bij het appartement waar de ouders van Cas binnenkort gaan verblijven. Het zit midden in een winkelstraat en ziet er allemaal een beetje hetzelfde uit als bij ons in Puerto Real. ’S middags natuurlijk weer even goed gebruik gemaakt van de zon. Toen de zon gezakt was en de avond was begonnen zijn we weer om gaan kleden voor het fitnissen. We hebben weer flink geploeterd, het was er best rustig dus we konden makkelijk gebruik maken van alle fitness toestellen. De komende keren gaan we dus mooi wat later. Als avondeten weer gezond gaan doen met een volle pan spinazie want daar worden we sterk van zeggen ze. We hebben besloten om vanavond in Puerto Real te blijven en gewoon een barretje op te zoeken. Er is hier niet veel open ’s avonds maar Café y Copas Ron de la Mar was wel van de partij. Het was er vrij rustig, maar we hebben ons er wel tot een uur of 3.00 kunnen vermaken.

Zaterdag 5 Januari,
We hebben vandaag afgesproken om rond de klok van 11:00 uur bij Michelle en Gerard te zijn. We zijn gelijk weer volle bak aan de gang gegaan met de MG. Tussendoor nog een paar keer op en neer gereden naar een hobbywinkel stukje verderop in de straat om soldeer tin en een stukje pijp bij te halen. Toen de zon om 18:30 uur uit het zicht verdween en de tempratuur van ruim 20 graden naar beneden kelderde naar 15 graden hebben wij er ook maar een eind aan gemaakt en zijn we lekker warm binnen bij de openhaard gaan zitten. ’S avonds een overheerlijke maaltijd van Michelle voorgeschoteld gekregen dat bestond uit, aardappelen, jus, boontjes en één overheerlijke braadworst! Toen we nog even ons filmpje hadden laten zien van ‘onze jaarwisseling’ zijn we weer huiswaarts gegaan. Onze avond planning was om eerst in het parkje met heel Puerto Real gezellig in te drinken. Toen we thuis kwamen leek dat er niet meer echt in te zitten iedereen was een beetje lui en Tim en Marc zijn eerst nog wezen slapen voor zover dat kon, Jordi leek wel een Spanjaard zo luidruchtig als hij was, hij voelt zich hier al goed thuis. Na dat Jordi heel enthousiast Tim en Marc wakker maakte om te vragen of ze mee gingen naar het park om wat te drinken besloten ze toch mee te gaan. Tim zei al dat hij wel naar het parkje zocht maar geen zin had om uit te gaan. Cas zat ook in de relax stand, die was filmpjes van Andre van Duin aan het kijken. Jordi zat overvol van energie door de drank die hij in zijn eentje al had genuttigd. Hij stond te springen om uit te gaan dus we zijn maar vlug naar heb parkje gegaan voordat hij door de vloer heen sprong. In het parkje was niet veel te doen, dus dat viel ons wel tegen. Enige drankjes en een hoop slappe klets later besloten we om richting Cadiz te gaan aangezien het hier zo saai was. Tim toch maar overgehaald om mee te gaan, dat ging makkelijk genoeg omdat hij weer wat wakkerder was geworden. Eerst moest nog wel de stap kleding aangetrokken worden en de nodige tosti’s gebakken worden. Gaan met die banaan! Maar toen Jordi van de wc afkwam was zijn status : Ik ga niet meer mee, ik ben moe. Wij dachten wat is dit voor grap!?! Maar hij was bloed serieus! Uiteindelijk zijn we dus maar met zijn drieën op stap gegaan. We hebben een paar Duitse meiden leren kennen in de eerste kroeg waar we heen gingen. Die vroegen ons al gauw mee naar de straat met de clubs. Wij wisten dat we hier gratis bandjes voor kregen bij de kroeg dus wij hun hier ook maar mee geholpen. Aangekomen bij de club was er helemaal niemand!! dus meteen maar wat gezelligheid gezocht bij een andere club waar we door een propper naar binnen werden geloodst die ons ook nog gratis shotjes aanbood. Ook hier was weinig te doen. Enige dansmoves later zijn we weer even gaan kijken bij de club waar we heen wilden gaan, nu was hij helemaal dicht! Erg vreemd dit voor een zaterdag dachten we. Maar dit komt blijkbaar door het feest Tres Reyes, dat wil zeggen de drie koningen. En dan wordt er morgen pas gefeest. Toch hebben we een gezellig avondje gehad en is het een uur of 6.30 geworden voor we in Puerto Real waren. Thuis aangekomen bleek onze trouwe onderburen (bakker) zijn lekkernijen al warm te hebben. Wij dus als eerste klant die dag gaan proeven wat voor lekkers ze voor ons klaar hadden liggen.

Zondag 6 Januari,
We hebben vandaag weer lekker uitgeslapen tot een uur of 14.00. Daarna vlug de zon op gezocht om er nog even lekker van te genieten. Allemaal wat geslapen en ontspannen en rond 18.30 weer naar binnen gegaan om aan het eten te beginnen. Het wordt spinatie met erpel. Vanavond gaan we kijken hoe de Spanjaarden los gaan op het feest tres reyes. Eerst het parkje in en dan weer richting Cadiz.

We zijn erg blij met de aandacht van alle lezers van ons blog en met de leuke reacties van ieder van jullie. Iedere reactie die gepost wordt, wordt hier met grote vreugde ontvangen en hard op voorgelezen.

We hebben een filmpje van hoe we ons eigen bevoorraden op het dak, ons takelsysteem. Zie link hieronder:

Las bolas y hasta pronto, Tim y Cas

• 06 Januari 2013 - 21:24

Tante Let.:

Cas, ben je niet iets vergeten ?????
    Vandaag met driekoningen is ook Hendrik-Jan jarig. In Den Bosch kwamen ze nog driekoningen zingen op zijn verjaardag Hier in WBD doen ze daar niet aan. Jammer het was wel altijd gezellig. Ik hoop dat jullie het vanavond ook gezellig hebben .Spanje is over het algemeen katholiek dus vandaar dat het gevierd wordt.
    Als ik jullie zo hoor zou ik bijna gaan overwinteren in Spanje, lijkt me wel wat.
    Voor jullie allemaal een fijne avond en voor morgen werk ze.

• 06 Januari 2013 - 21:31

We zijn morgen vrij!! :p

• 06 Januari 2013 - 22:41

Ine:

Jullie zijn erg vindingrijk in het vinden van oplossingen die het gemak van de mens dienen, dat dakterras maakt veel goed. Als jullie op stage ook zo vindingrijk zijn krijg je vast nog een baan aageboden, goed bezig mannen! Veel succes nog en nog een hele ontspannen dag voor morgen en voor de rest van de week er weer tegenaan met werken!

• 06 Januari 2013 - 23:01

Ria:

Dat wordt straks thuis afkicken met dat Nederlandse weer! Hier is het nat en koud, niets liggen op een dakterras maar lekker dikke jas aan en paraplu op. Of binnen bij de kachel! Ben wel jaloers op jullie (op het mooie weer) daar. Dan heb je toch zeker een mooi kleurtje op je lijf?
    Heb je hulp wel gemist bij het inruimen van de klas deze keer, maar het ziet er weer toppie uit!
    Krijgen we dan ook die chicas te zien als we over 2 weken komen??
    Veel plezier morgen met de day after.
    gr Ria

• 07 Januari 2013 - 11:05

Miek:

Ik ben blij dat alles in het nieuwe jaar ook goed gaat. Ik ben wel benieuwd wat jullie nu eigenlijk voor werk doen, vooral als alle anderen een snipperdag hebben. Of is jullie begeleider er dan wel?
    Goed dat jullie weer door sporten, houd het gezonde eten in de gaten en veel succes en plezier met alles!

• 08 Januari 2013 - 17:40

Tiny En Diny:

Hoi Hoi Hoi.
    Wij vragen ons wel eens af of jullie tussen al dat heerlijke zonnen, eten, uitgaan enz.. ook nog af en toe wat werken.
    En inderdaad, tussendoor lezen we ook nog af en toe iets over werken.
    MAAR; heerlijk dat jullie al die andere dingen ook kunnen doen en ervan kunnen genieten.
    Als er een woord op jullie van toepassing is dan is het wel: VINDINRIJK !!!!
    er daar kom je op deze aardbol een heel eind mee.
    Ik ben benieuwd of jullie, als jullie over een paar maanden terug komen, nog wel herkenbaar zijn....gespierde supergebruinde volwassen kerels ????
    geniet er verder nog van...groetjes Tiny en Diny

• 09 Januari 2013 - 14:09

Monique:

Wat hebben jullie het toch goed. Ik ben toch ook wel benieuwd wat jullie als stagewerk uitvoeren, het kan toch niet alleen maar lol zijn, toch? Maar geniet erm aar wel van, want in Nederland zal het weer allemaal normaal worden.

• 09 Januari 2013 - 23:24

Hans Dernison:

Drie koningen, drie koningen,
    Geef mij een nieuwe hoed, hoed, hoed,
    Want mijn oude is versleten,
    En mijn moeder mag het niet weten,
    En mijn vader is niet thuis,
    Piep zei de muis,
    Al in het zomerhuis.